Anonym (orolig mamma) skrev 2013-05-07 21:51:28 följande:
När pojken hade kommit till mig med blåmärken pratade jag medsjuksyster på skolan som då gjorde en orosanmälan till soc. Vi var då dit på ett möte där vi bestämde att jag skulle ha barnen boende hos mig (pappan skulle får träffa dom vh) under en period på ca två månader. Under den perioden skulle han gå och prata ed den här kvinnan och få hjälp i sin föräldraroll, sedan skulle vi träffas med henne och göra en utvärdering. Soc sgjorde ingen utredning.
Innan dessa två månader hade gått så ringde pappan till mig och ville upphäva det som vi kommit överrens om eftersom barnen så gärna vill vara hos pappan på pappans veckor. Jag kontaktade då kvinnan som han varit och pratat med och jag kontaktade även Soc. Men dom tyckte att pappan hade varit så ivrig i att få saker och ting att bli bra, så det var ingen fara att låta barnen bo där vv igen.
Jag frågade pappan om han verkligen var säker eftersom jag skulle söka enskilt boende om det någonsin häde att barnen for illa igen.
Sedan har det varit lugnt tills i förra måndagen när flickan kom hem med blåmärken på armen efter att pappan tagit henne i armen och skakat och dragit henne i armen.
Då ringde jag till soc och vi var på ett möte där i måndags. Han erkände att han hade gjort det. Soc verkar inte ska göra någon utredning. Nu är flickan hos mig och på tisdag ska vi till den kvinnan han har gått till tidigare och komma överrens om hur vi skall göra. Det bästa är ju om vi skriver ett avtal där att barnen ska bo hos mig och han skall ha dem vh. Men om han inte går med på det måste jag ju söka enskilt boende hos tingsrätten.
Klart som korvspad att en uttedning SKA göras när det finns en bekräftad misshandel som fortsatt. Kontakta socialstyrelsen. Ditt soc gör fel och verkar lata helt ärligt. Liten ort eller stor ort?