• Hallon4

Födelsedagspresent till 11-årig flicka??!

Vår äldsta flicka fyller snart 11år. Hon önskar sig bara saker som hon inte kan få. Tex hund, dator, iphone4. Hon har en Samsung med pekskärm sedan tidigare. Egen dator får hon inte, vi har en stationär och en bärbar. Det får räcka. Hund orkar vi vuxna inte med. Vi har redan kaniner och en hamster. Vad skulle ni ha köpt till er 11-åring?? Eller ska hon få dator och tv så hon blir glad?! Kläder börjar bli svårt eftersom hon har sig egen bestämda stil. Vag kan man köpa något bra?

• Svar på tråden Födelsedagspresent till 11-årig flicka??!
  • Jamieolivia

Ni kanske kan prata med släktingar om ni kanske kan gå ihop till en dator eller TV eller liknande? Jag menar, det ÄR en dyr present och då får hon räkna med att hon kanske inte får tio presenter, men en bra present. Annars tycker jag det är alldeles för dyrt att köpa sånt till någon så ung. Eventuellt en begagnad TV eller dator i så fall...

• Doofie

En barbie Drömmer. Jag fick en ballerina-barbie när jag fyllde 11.
    Gud va arroganta ungarna är nu för tiden!!
    Shit jag börjar låta som min gammelmormor... :O

You are young, you are free, why don't you sleep with me?
  • Severus

Vad ska de ha sen när de blir 12? 13? 16?
    Köp kläder och gå på bio?

• Nyfiken gul

biobiljetter? 

Badrock?

Nya häftiga lakan till sängen?

Dvd-filmer? Finns kanske nån dvd-box med nån serie eller nåt hon gillar?

Böcker?  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

presenkort i nån klädaffär?

Något till hennes rum - kanske en matta, spegel, nån tavla, lampa... ?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • levande charader

Mina barn i den åldern har önskat sig presentkort på kläder, biokort, smycken, böcker, pysselsaker, spel, skivor, filmer, morgonrock, snygga lakan, fina saker till rummet m.m. En av dom önskade sig "ett nytt rum" så det blev ny tapet, färg, lite nya möbler och textilier. Hon blev supernöjd.

• jashrinah
    ett eget sparkonto med tillhörande litet startkapital ! det fick jag när jag fyllde 10  Solig 

kanske ett konto kopplat till ett kort också där hon kan få sin veckopeng :D ?  
  • Servalusa

Tycker nästan det är svårare att hitta på något till pojkar än flickor.
    Köp lite Krimskrams, nagellack, nagel smycken, hårsnoddar, spännen, smycken, presentkort på kläder, ett presentkort på att gå ta hål i öronen (om hon får det?) och ett par fina örhängen att sätta i när läktiden är över, nya fina sommar skor, biobiljetter, en heldag på stan (hon väljer och ni betalar) så får hon det hon vill ha samt att ni går en mysig mor/far dag tillsammans, en upplevelse- besök på badhuset, äventyrscenter eller en liten resa? Finns mycket roligt man kan hitta på :)
    Hoppas du fått något bra tips!

• chrissepisse

Om jag inte hade haft pengar att köpa en dator så hade jag gett barnet pengar så att hon kunde börja spara ihop till en dator själv. Jag kanske i och för sig är fel person att fråga eftersom min elvaåring har både teve, dator, iphone och ett flertal spelkonsoler och jag inte ser något fel med det.

• kakmonstret123

Vad har ni för budget då? För 3-4K får ni ju en duglig laptop, antar att hon inte har särskilt höga prestanda-krav?
    Sen kan ni ju köpa begagnat. Annars tycker jag ni ska köra på någon form av upplevelser, typ resa till djurpark + ett biokort.

Jag tror det var Churchill som sade det, att riktigt bra champagne den ska vara...GRATIS! - Ove Sundberg
  • Linmin

Ett presentkort! Själv tyckte jag om kläder i den åldern, (gör jag ju än=) Om hon tycker om kläder så ge henne ett presentkort på typ vero moda eller jc eller hm kanske.......

• mangoglass

en kamera kanske :)

annars är en dator väldigt bra, många i den åldern har det... (tyvärr tycker väll även jag.. haha) 

• Mandaberggren

Jag är själv en 11 åring och om hon gillar böcker som är dagböcker kan jag föreslå nikkis dagbok eller dagbok för alla mina fans och ksk ett gåvokort på ngt klädes affär så hon kan köpa skälv

• cosinus

Ge henne en vuxen en dag och så får hon ta med en kompis och bestämma vad som ska göras. Typ äventyrsbad, restaurang, bio, eller vad hon nu kan komma på.

Brukar vara mycket uppskattat.

Svar på tråden Födelsedagspresent till 11-årig flicka??!