• Oroad01

Rosa flytningar i vecka 7

Fick i Måndags morse lite rosa på pappret när jag torkade mig, åkte till jobbet och fick inget på hela dagen. Fick imorse lika dant. Ringde BM och fick tid Onsdag nästa vecka.. Men hon sa att jag inte skulle oroa mig.

Till detta hör att jag innan jag torkade mig (båda gångerna) (ursäkta allt äckligt nu) Bajsade, Barnmorskan sa att det kunde vara så att jag var extra känslig och därför började blöda för att det kunde bli tryck på livmodertappen.
    NÅGON SOM VARIT MED OM DET TIDIGARE? ELLER HAR NÅGON ANING OM VAD DETTA ÄR..

Första barnet och försökt i 18 månader så därför känns det extra jobbigt!

• Svar på tråden Rosa flytningar i vecka 7
  • långstrump

Hej!
    När jag blev gravid så hade jag lite blodiga flytningar vecka 7, 8 och 9. Blev lite orolig men detta är helt normalt.
    Om du har kvar dina graviditetssymptom så kan du känna dig lite lugnare. Givetvis ska du ju fortsätt vara vaksam på detta men inte oroa dig för mycket. I vecka 8 kom det dessutom en levrad liten blodklump på trosskyddet och då höll jag på att bryta ihop med det visade sig senare vara så att det var min "vanliga mensvecka" så de var bara gammal bod som släppt och alltså inget missfall. Är nu i vecka 21.

Dessutom har man ju känsligare slemhinnor än tidigare så lyfta tungt, ta i, osv. kan innebära att något litet kärl spricker lite och du får en blödning. Har du märkt något mer under dagen?
    Håller tummarna!

• LillaVanilla

Det är jättevanligt med lite blod vid tex nr 2, vid sex eller när man "tar i". Jag blödde, både mer och mindre, i flera veckor min andra graviditet. Han är nu 2 år nu. Det är troligtvis inget konstigt alls.

Svar på tråden Rosa flytningar i vecka 7