• Sandra 321

Flyga med 16mån? Vart?

Vi har planerat att åka utomlands i december. Då är sonen 16månader. Hur underhåller man ett så litet barn på flyget? Nån som har tips på varmt resmål som ligger så nära sverige som möjligt för kortare restid?

• Svar på tråden Flyga med 16mån? Vart?
  • HannaS

Beror ju på när ni flyger och hur lång flygningen är.
    Är det kvällstid kanske han ändå kommer sova, om han kan sova i ert knä.

Annars funkar mutor som nya leksaker och snacks. Muta muta muta är mitt bästa tips. 

Vår bästa investering för våra Spanienresor är en Ipad. Vi laddar den med "spel" och filmer (Teletubbies, Byggare bob etc). 

• CurreTott

Vi åkte med vår 14 månaders till USA förra året. Vi höll henne vaken så mkt som möjligt på flygplatsen, köpt små leksaker som hon kunde leka med tex en ny bok, klossar som jag tog fram när hon började bli rastlös på flyget. Gav henne välling när planet lyfte och sen var hon mätt och belåten och sov mycket på planet. Sov på golvet dit och på vägen hem fick hon en sovkorg av personalen, alldeles förliten men vi la henne i den ändå och hon sov i princip hela resan. Vill också poängtera att hon sluta sova i vår famn när hon var 3 månader så vi var riktigt chockade att allt gick så smidigt.

• CurreTott

Det jag ville ha sagt var att ni kan vara lugna.. Skriker barnet så skriker det. Ingen gillar det men man får helt enkelt acceptera. Jag var också jätte orolig inför resan, helt onödigt. Det går som det går... Dessutom kom personalen och gulla med henne då å då.

Ställ barnet i knät och låt han titta på passagerarna bakom, de lär garanterat underhålla honom i några minuter.

• Linmin

I dec får man ju ändå åka en bit för att komma till värmen. Vår son var 23 mån när vi flög med honom första gången och tjejen 2,5 år, Det blev Gran Canaria/Teneriffa. Flygtid var fem timmar och det var lagom varmt, så jag röstar på Kanarieöarna när man har så pass små barn. Inte för hett liksom utan som en varm sommardag här i Sverige....

• Linmin

På Flyget gick det  superbra. Vi hade böcker och nåt puzzel med oss, sen roade dom sej även med att gå lite i gången på flyget.....

Svar på tråden Flyga med 16mån? Vart?