• BodyMindSoul

    Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....

    Hej på er, igår var det RUL. Efter noggrann undersökning av hjärtat av både barnmorska, barnläkare och barnkardiolog kom domen..... Hjärtat pumpar inte som det ska. Sjukdomen heter HLHS och anses vara mycket allvarlig. Vi måste bestämma om vi skall avbryta graviditeten eller om vi skall behålla den lilla pojken.... När vi frågade varför hjärtfelet uppkommer får vi svaret... Otur och slump.... Samma svar som jag fick när Jonathan dog i min mage i v 23 och samma svar jag fick när vattnet gick i v 20 när jagväntade Mio.....hur mycket sorg skall man behöva genomlida? Allt känns så orättvist! Finns det någon är på FL som också fått diagnosen HLHS? Hur fattade ni era beslut?

  • Svar på tråden Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....
  • SIN74

    Det smärtar mig att läsa vad ni behövt gå igenom. Jag har inga kunskaper om hjärtsjuka men vill bara skriva att jag hoppas att läkarna kan hjälpa er!

  • Sajjis

    Beklagar verkligen! Så fruktansvärt orättvist! :( Man undrar verkligen hur mycket man ska behöva gå igenom. Har en liknande situation bakom mig. Förlorade vårt första barn i ett missfall hösten 2011. Sen fick vi avbryta andra graviditeten pga ett allvarligt kromosomfel i vecka 21 sommaren 2012 o nu för en månad sen somnade vår lilla kille in i min mage i vecka 25. Vi har inte fått nåt svar på varför ännu. Tycker vi haft tillräckligt med slump o otur nu båda två. Vet du något mer om hjärtfelet? Finns det någon chans till överlevnad? En sån fruktansvärd situation du är i just nu, där man måste välja. Hör av dig om du vill prata. Största KRAMEN till dej!!

  • cupiditas

    Bara ett tips: hlhs.blogg.se
    Kanske du kan skriva till henne om råd och frågor? Hon valde att föda sin dotter med samma hjärtfel.

    Sen beklagar jag för den hemska "otur och slump" som drabbar dig alltför ofta :( styrkekramar.

  • BodyMindSoul
    Sajjis skrev 2013-05-09 09:29:58 följande:
    Beklagar verkligen! Så fruktansvärt orättvist! :( Man undrar verkligen hur mycket man ska behöva gå igenom. Har en liknande situation bakom mig. Förlorade vårt första barn i ett missfall hösten 2011. Sen fick vi avbryta andra graviditeten pga ett allvarligt kromosomfel i vecka 21 sommaren 2012 o nu för en månad sen somnade vår lilla kille in i min mage i vecka 25. Vi har inte fått nåt svar på varför ännu. Tycker vi haft tillräckligt med slump o otur nu båda två. Vet du något mer om hjärtfelet? Finns det någon chans till överlevnad? En sån fruktansvärd situation du är i just nu, där man måste välja. Hör av dig om du vill prata. Största KRAMEN till dej!!

    Oj det var verkligen två lika livsöden vi delar, så fruktansvärt orättvist! Jag inboxar dig gärna när jag landat lite mer i helgen.... Just nu är vi bara lamslagna.... Kram
  • Sajjis
    BodyMindSoul skrev 2013-05-09 09:45:12 följande:
    Oj det var verkligen två lika livsöden vi delar, så fruktansvärt orättvist! Jag inboxar dig gärna när jag landat lite mer i helgen.... Just nu är vi bara lamslagna.... Kram

    Ja men absolut, hör av dig precis när du känner för det. Ta hand om varandra!
  • BodyMindSoul

    Att surfa runt på nätet är verkligen både en tröst och en förfäran... Man blir bara mer lamslagen.... Man vill bara vakna upp från mardrömmen ...

Svar på tråden Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....