Hjälp! Ilsket utslag, vad är detta? Bild!
Bakgrund;
Jag har två barn. Min dotter fyller tre år i sommar. Hennes lillebror är drygt ett år.
Lillen fick för några månader sen "eksemdiagnos" och salvor med mera som följd.
Dottern fick förra året astmaspray och har alltid varit mer eller mindre torr i huden.
Men har inte blivit diagnosticerad med någon form av eksem, visst hon har haft röd rumpa och det mesta som små barn brukar ha men men..
Pampers blöjor går inte då blir hon röd direkt, utslag..
Det finns många allergier i släkten, pappa som har astma och hästallergi, han var förr oxå allergisk emot alla möjliga pälsdjur men det har vuxit bort och är numera bara hästallergi.
Faster har oxå eksem och en del kontaktallergier (tror jag det heter).
Jag (mamma) har lite eksem på insidan av en handled som jag tror är där mest för att jag skiter i att behandla det..
Nu till problemet.
Som ni ser på bilden så är utslaget ilsket och rött. Det känns som att före vi började smörja det med mildison så spred det sig fort, bara över dagen hade det vuxit mycket.
Hon kliar på det och det gör ont. Vill inte ha blöja och vi pottränar.
Den läkare som skrev ut salvor och sånt till sonen sa att allergier ofta går hand i hand med varandra, dvs att har man eksem så är det inte helt omöjligt att man oxå har astma och tvärtom.
Vad kan det här utslaget vara för något?
Vi har inte bytt tvätt/sköljmedel. Blöjor använder vi bara Libero då min dotter får utslag av Pampers med salva.
Kan det vara en reaktion på att hon använder trosor mot huden? Borde det inte bli över hela trosområdet då isåfall?
Är det svamp?