• Anonym (fegis)

Hjälp mig få tillbaka Burger Kings pommes!

Vi har just handlat menyer på Burger king - med pommes. Jag är inget fan av pommes och det är bara på BK jag äter pommes eftersom de har varit frasiga och goda, inte alls så mjuka och mjäkiga som på Max och McDonalds. Och så har BK den enda dipsås jag gillar. 

Men - katastrof! (okej, lite överdrivet men jag har verkligen gillat deras pommes) - nu har de bytt pommes till några som är större och som därmed är minst lika tråkiga som de andra kedjornas.

Jag inser att jag inte är någon storkund och BK har knappast anledning att rätta sig efter mina synpunkter men jag tänker att om vi är flera som protesterar i denna viktiga samhällsfråga så kanske de tar tillbaka sin gamla leverantör.

Konstig tråd att vara anonym i? Jo, jag håller med men jag har redan hunnit gnälla på facebook och jag är mån om min anonymitet här på FL.

Ni förstår väl att det här är dagens viktigaste fråga?!  

• Svar på tråden Hjälp mig få tillbaka Burger Kings pommes!
  • Anonym (fegis)
    viseversa skrev 2013-05-09 16:20:45 följande:
    Maila och fråga.
    Äh, det är väl ingen sport!

Som alltid när jag har problem med något - det må  gälla maken eller hamburgare - så startar jag en tråd på FL. Måhända en udda strategi för att hantera livets vändningar men jag är knappast ensam. 
  • LängtansBlåaBlomma

Äter för sällan på hamburgerrestauranger för att kunna uttala mig och därmed ge dig mitt stöd. Hemskt ledsen :)

• Vinterankan

Har inte ätit pommesen på bk på något år men håller med dig om att det är tråkigt om den blivit sämre. Det har alltid varit den enda av de stora kedjorna (Mac donalds, Max, bk) som haft goda. Men då vet jag att jag inte ska köpa pommes där i framtiden.

• Schack73

BK har alltid haft den godaste pommen, det vet väl alla! ;) Synd om de bytt, har inte varit där på länge..

• enLitenEmma

Nej har dom bytt???? Gaaah, har inte vart där sen somras, men lätt att deras strips va dom bästa!!!

• Dripknot

Vet att Burger King bytt ut sina strips här i Västerås. Tjockare och tyvärr sladdrigare och något otillagade i mitten. En längre friteringstid än nuvarande 1min45sek borde de införa. 2min15 sek minst. Sen har stripsens serveringslådor blivit mindre.

Jag har iaf mailat dem och påtalat mitt i-landsproblem för även jag tycker deras föregående strips va mycket mycket godare än de patetiska ursäkterna de säljer nu ;)

Vet ni förresten att Big King XXL till en början bara fanns i menyn som en kampanjprodukt? Den återinfördes till den permanenta menyn efter det att folk protesterat mot dess försvinnande, så nog lönar det sig att protestera när ändringar till det sämre görs!

För maten är inte särskilt billig att köpa och för de pengar vi lägger på den så ska maten vara värd varenda krona!

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Vinterankan

Har ätit de nyare tjockare nu men det var 20 minuters körtid från det jag handlade tills jag åt så jag kan inte göra någon bedömning. Men de verkade bra. Behöver som sagts ovan längre friteringstid än de gamla.

• Anonym (M)
    city cat skrev 2013-05-10 18:23:26 följande:
    Jag tycker också att pommesen på BK har blivit sämre 

• Flisan79

Hur kan de ha blivit sämre? Bk:s pommes har ju varit äckliga hela tiden ^^

Smaken är som baken ;-(

• Mercurialis

Jag minns när jag läste den här trådstarten i början av maj. Nu först har jag varit på Burger King och jag kan bara hålla med TS. Burger King brukade ha godast pommes men de nya var banne mig oätliga! Stora och klumpiga och smakade inte gott. De åkte i soptunnan! 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Vinterankan

Känns som jag måste åka till bk och äta pommesen på plats för att se vad jag tycker egentligen. Jag gillar stora pommes. Det kan ju vara så som sagts ovan att de helt enkelt inte har ökat friteringstiden och i så fall så blir det ju såklart skit av det.

• jaghopparhögt
    Vinterankan skrev 2013-07-03 05:30:46 följande:
    Känns som jag måste åka till bk och äta pommesen på plats för att se vad jag tycker egentligen. Jag gillar stora pommes. Det kan ju vara så som sagts ovan att de helt enkelt inte har ökat friteringstiden och i så fall så blir det ju såklart skit av det.
    Hoppas det är såna där goda stora pommes som de har i england :)
  • Hemlig123

Åt bk igår och beställde en plusmeny..

Trodde seriöst jag fick barnstorlek på pommeslådan... En happymeal på Donken innehåller lixom lika mycket pommes som bk plusmeny... Fy vad dåligt...

Svar på tråden Hjälp mig få tillbaka Burger Kings pommes!