• Baraemmha

Vällinghjälp!

Hej!
    Jag bor i Norge och ingen här kan svara på mina frågor om välling så hoppas någon kan hjälpa mig.
    Min son har sen han var 6 månader fått Sempers 6mnd välling och nu har mina föräldrar kommit med den från 1 år.

Är det så att han blir mättare av 1 års än av 6 mnd eller vad är egentligen skillnaden? :) 

• Svar på tråden Vällinghjälp!
  • Whitetrash86

Den mättar mer samt innehåller lite andra saker som är bra för en 1 årings mage. Tänk bara på att gå över långsamt, annars kan barnet få väldigt ont i magen..

• Baraemmha
    Whitetrash86 skrev 2013-05-09 16:46:05 följande:
    Den mättar mer samt innehåller lite andra saker som är bra för en 1 årings mage. Tänk bara på att gå över långsamt, annars kan barnet få väldigt ont i magen..
    Hur långsamt då? Kan jag köra hälften hälften eller borde jag starta med mindre? :)
    Tack för svar. 
  • ELLEoClara

Min tjejs mage fixade aldrig 1 års vällingen.

Dricker fortfarande 8 mån välling och är 3 år.

• lovea01

Barnens magar reagerar olika på välling. Men det har funkat bra för mina barn, att blanda en liten del av 1 års vällingen i den andra från början, så deras mage får vänja sig sen ökar du bara eftersom. Men sen märker du säkert hur han reagerar, vissa får förstoppning och ont i magen och då är det bara att byta tillbaka till en mildare välling.

Svar på tråden Vällinghjälp!