• Olli72

Behöver eran hjälp med mina hål i öronen de är sträck där istället

Hej alla.. Jag har en fråga som kanske är märklig eller inte men det är så att jag verkligen behöver hjälp av er allmänheten om hur gör man eller vad ska man göra när ens hål i öronen (jag tog hål när jag var ca 10 år) men nu är det så att de har blivit stora samt att det är som streck, rakt ner slitet hål kanske man ska kalla det? Men det ser inte ut som ett hål längre utan ett sträck som håller på att gå av helt eller att örat är nästintill splittad det handlar bara om några mm fast knappt det,, min undrar är ju så klart är det någon som vet om man kan göra något ex sy hos hudvårds salongen ex? Ja har tänkt att ta hål brevid med det kommer inte vara så snyggt kanske. Jag skulle bli jätte glad om ni skrev vad man kan göra eller hur ni har gjort.   

• Svar på tråden Behöver eran hjälp med mina hål i öronen de är sträck där istället
  • malinstlm

Man kan spruta in samma typ av filler i örsnibbarna som man använder till rynkor. Blir superbra. Har testat själv.
    Kostar en slant dock.

• Olli72
    malinstlm skrev 2013-05-09 17:05:58 följande:
    Man kan spruta in samma typ av filler i örsnibbarna som man använder till rynkor. Blir superbra. Har testat själv.
    Kostar en slant dock.

Jaha det låter ju jätte bra, men är det något som försvinner med tiden, jag menar filer brukar väl försvinna efter ett tag? Ungefär hur mkt kostar det om du minns det ? Jätte tacksam att du svarade på min märkliga fråga Flört, Jag bor i Stockholm så om du också har en salong  du vet gör detta, vilka gör detta alltså vilka kan göra såna ingrepp.
    Ha det gott i den fina solen.
    //Lillis   
  • Dotse

Jag har samma problem men har märkt att det blir bättre om jag låter öronen vila från örhängen ett tag. Sen försöker jag att undvika alltför stora och tunga örhängen. 

• Olli72
    Dotse skrev 2013-05-09 17:28:59 följande:
    Jag har samma problem men har märkt att det blir bättre om jag låter öronen vila från örhängen ett tag. Sen försöker jag att undvika alltför stora och tunga örhängen. 

Ok jag har försökt med samma sak, jag har låtit de vara nu i många månader men de läker ju inte, samt att de är nästan helt igenom, de kommer inte växa ihop igen som jag hoppats på men inte riktigt trodde så jag vet inte vad jag ska göra. finns det inget ställe som man kan gå till som syr ihop det på något sätt?
  • Dotse

En snabb googling gav detta svaret: 

"I lokalbedövning skärs hålen ut i sin helhet och därefter får man sy både fram och baksida.

Detta är ett relativt enkelt ingrepp om det utförs på rätt sätt och du återfår din normala örsnibb. Ärren är oftast fina och du kan göra nya hål efter 6-12 månader.

Operationstiden tar 45-60 minuter och kostnaden är runt 10 000 kronor, det bör utföras av en plastikkirurg."

www.plastikoperationer.net/fraga/ansiktskirurgi-oevrigt/682-sy-ihop-toejda-oeron.html

Mitt tips är att ringa Ed´s piercing i göteborg och rådfråga. Kan tänka mig att en duktig piercare kan fixa till det när det gäller små hål.

• Olli72
    Dotse skrev 2013-05-12 09:20:57 följande:
    En snabb googling gav detta svaret: 

"I lokalbedövning skärs hålen ut i sin helhet och därefter får man sy både fram och baksida.

Detta är ett relativt enkelt ingrepp om det utförs på rätt sätt och du återfår din normala örsnibb. Ärren är oftast fina och du kan göra nya hål efter 6-12 månader.

Operationstiden tar 45-60 minuter och kostnaden är runt 10 000 kronor, det bör utföras av en plastikkirurg."

www.plastikoperationer.net/fraga/ansiktskirur...

Mitt tips är att ringa Ed´s piercing i göteborg och rådfråga. Kan tänka mig att en duktig piercare kan fixa till det när det gäller små hål.

Du ska ha hemskt mkt tack, Jag bor ju i Stockholm men jag får ringa runt till piercings ställle  i Stockholm och fråga där. För det var kanske lite saftigt med 10000kr på salong. Men också tack att du googlade för när jag har gjort det har jag inte funnit något. Ha en bra dag.
    En tacksam tjej.      

• Dotse

Så lite så! Berätta gärna hur det går sedan! Testa att ringa ett ställe som gör body modifications (så de är vana vid att skära osv), i stället för ett som bara piercar. Hittade detta: www.calmbodymod.com

Svar på tråden Behöver eran hjälp med mina hål i öronen de är sträck där istället