• sara122

    Min son tar droger

    Min son som är 20 år tar droger det hela började efter julen 2012 då han testade cannabis för första gången
    sedan dess har det bara gått utför och nu tar han andra droger misstänker jag för han luktar inte cannabis längre numera bor han hos sin mormor och i måndags kom han hem och gick  till attack mot min sambo han fick en så kallad snedtändning vet inte vad han tar mer för droger misstänker att det kanske kan vara anabola steorider för jag har läst att man  kan få snedtändning av det också och bli aggressiv han har även mobilen avstängd och  sagt till sin mormor att han inte vill träffa mig mera vet inte varför han inte vill träffa mig mera undra om det kan bero på drogerna eller om det beror på att han  fick snedtändning och slog min sambo jag mår så himla dåligt av det här nu

  • Svar på tråden Min son tar droger
  • skogsvitter

    Det är såklart en jättesvår situation. Ditt inlägg är läst över 100 ggr och ändå har ingen svarat. Det är svårt att veta vad man ska säga. Vad är det du vill höra? Ni behöver samarbeta, hela familjen och hela släkten för att hjälpa honom såklart. Men ingen som använer droger kan bli hjälpt om man inte själv vill bli hjälpt, så enkelt är det faktiskt. En mycket hård sanning som är svår att ta för de allra flesta anhöriga (tro mig, jag vet).

    Varför bor han hos sin mormor? Han är ju vuxen. Hur ser hon på allt detta? Hur har din egen relation med honom sett ut över åren, och vart är hans biologiska pappa? Kort och gott, vad finns det för bakgrund? Finns det ingen tillit mellan dig och sonen så finns det ju heller inget du kan göra direkt just nu, däremot indirekt, och jag tror att det viktigaste just nu är att ni som sagt samlar ihop er runt detta problem. Prata om det! Ta i det. Gå inte runt det som katten runt het gröt, eller som man säger, som flodhästen i vardagsrummet. Alla vet, men ingen låtsas om det och ingen säger nåt. Så får det inte vara utan ni måste ta upp det, prata om det, och vara medvetna om det. Finns det någon som han ser upp till och litar på? Vilket umgänge har han? Försök se om det finns någon som kan prata med honom som han litar på.

  • Josefine98
    sara122 skrev 2013-05-09 18:32:20 följande:
    Min son som är 20 år tar droger det hela började efter julen 2012 då han testade cannabis för första gången
    sedan dess har det bara gått utför och nu tar han andra droger misstänker jag för han luktar inte cannabis längre numera bor han hos sin mormor och i måndags kom han hem och gick  till attack mot min sambo han fick en så kallad snedtändning vet inte vad han tar mer för droger misstänker att det kanske kan vara anabola steorider för jag har läst att man  kan få snedtändning av det också och bli aggressiv han har även mobilen avstängd och  sagt till sin mormor att han inte vill träffa mig mera vet inte varför han inte vill träffa mig mera undra om det kan bero på drogerna eller om det beror på att han  fick snedtändning och slog min sambo jag mår så himla dåligt av det här nu

    Man kan få snetändning på många drogor om du är orolig för din son, så försök få en LVM Lag och vård om missbrukare då, då blir han tvångsomhändertagen under en tid tills han mår bättre vet att det låter elakt från din sida, men tro mig om han går på tunga drogor kan han ta en överdos närsomhälst. Och du gör honom ingen tjänst i att inte göra något. Ta kontakt med soc och så tar dom kontakt med honom så han MÅSTE lämna pisseprov då ser dom vilka drogor han tar är det canabis brukar inget hända men är det amfetamin, kokain osv så får han en LVM och det kommer att hjälpa han även om han inte inser det nu. Önskar er lycka till
Svar på tråden Min son tar droger