Hur lång tid tog det för er att bli gravida tillslut?
Hur lång tid tog det, och blev ni gravida spontant eller via hjälp av något slag.
Hur lång tid tog det, och blev ni gravida spontant eller via hjälp av något slag.
Återkommer när jag vet. Försökt i 9 år och inte lyckats än. ;)
Jag förstår att ni är trötta på allt och jag vet att vi är ett extremexempel. Kan dock erkänna att det är lättare nu för tiden än när vi var i er sits. Dit vill jag inte igen! Tappa inte hoppet, ni får er bebis så småningom, det får vi alla.
Hur långt har ni kommit i processen?
Tack! Vi har gjort utredning som inte visar på något fel och vi har varit gravida för flera år sedan (en annan historia) så vi vet att vi iallafall har kunnat bli gravida. Har fått prova pergo trots egen äl som inte gjort något, och IVF vill vi vänta med då jag inte är redo för det eller min kropp
Är du ofta eller aldrig sjuk?
Ts, vi har också försökt i 1,5 år och börjar bli så less. Det är i princip det enda jag tänker på 24/7.
Angels: har ni gjort utredning? IVF? Det är min största skräck, att aldrig bli gravid eller att behöva kämpa många år till. Hur känner man sig egentligen efter 9 år? Det känns som att jag vid det laget skulle gett upp helt och förlikat mig med tanken på att aldrig få barn, men man kanske aldrig slutar hoppas?
Det tog ganska så exakt 4 år och 5 månader för oss att blir gravida. Lyckades till slut spontant efter massvis med hormonbehandlingar.
Nu väntar vi en liten pojke om 2 veckor, känns som om jag varit gravid i 5 år. Haha
Angels: Rätt sällan faktiskt. Dock de senaste två åren har jag blivit förkyld många gånger, men tror det beror på stress = sämre immunförsvar.
cupiditas: Åh, jag vet! Har ni gjort nån utredning ännu ?
Yarrow: Åh vad härligt att läsa! Stort grattis!
Det tog nästan 3 år, efter ett misslyckat ivf försök blev vi "spontan"gravida i väntan på fet. Enda gången jag ville att mensen skulle komma så att vi skulle kunna starta behandlingen så dök den helt enkelt inte upp.
Vi har försökt i 2år och 7 månader och har precis gjort vårt första IVF försök och ska ta blodprov 13/5 och vi hoppas på att det har lyckats