• Esma7

Hur/var/när sover din 4+ månaders bebis på dagen??

Hej på er! Min son på 4,5 månad har alltid somnat och sovit bra utomhus, men sedan han blev 4 månader började det krångla mer och mer, nu är det inte lätt att få han att sova ens vid promenad med vagnen. Han verkar så distraherad av alla saker: taket i vagnen, nappen han både vill suga på men också ha i handen, handen som ska vara i munnen, och framför allt märker jag en STOR skillnad sen sommaren kom. Nu kan man ju inte "bädda in" han längre så det är mörkt och mysigt där inne utan han ligger med mer öppen suflett och då kommer ju mer ljus in - men kan inte ha nåt täckande över för då blir det ju en bastu där inne?! Jag gick med han i 2 h idag på morgonen så han fick sova ca 1,5 h av det, men sen blir han trött efter 2 h igen och lägga han i skuggan ute på balkongen funkar inte längre typ. Sen är de alla nya ljud som är - semesterfirare och fåglar och allt bara "lever upp" mer än tidigare... Hur sover era 4+ månaders bebisar ? Hur många h på dagen och hur gör ni ? Sover dom ute eller inne och vart isf ? :)

• Svar på tråden Hur/var/när sover din 4+ månaders bebis på dagen??
  • Masken84

När min son var 4-5 månader kunde han sova överallt, vagn, bil, sin säng våran säng mm

• jvstn

Samma lika här. Min lillfis har sovit som bäst när jag har varit ute och kört honom i vagnen. Nu har han ingen ro att sova där alls pga allt som händer nu när våren är här. Bäst sover han nu hemma i spjälsängen.. Han sover ca 2 h på dagen, en timme på fm och en timme på ef. Natt mellan 20:00-07,30. Han är 6 månader.

• Natulcien

Åldern runt 4-5 månader var ganska jobbig, minns jag. Sonen hade svårt att komma till ro, och var dessutom mer lättväckt än vanligt. Hade han precis somnat så kunde han vakna av att brevbäraren kom t.ex. och sen kunde han inte somna om förrän nästa sov pass inföll.
    Och sonen sov endast i rullande vagn, i bärsele eller i min famn i samband amning då. Ibland kunde han även somna i babysittern och vi t.ex. satt och åt middag och vaggade sittern med foten. Och han sov alltid bara 30 min. Så oftast blev det 4x30 min om dagen.
    På natten sov han, däremot, 12 tim. utan uppvak.

• EllisBell

Mest i famnen eller i vår säng.

• lisafisaa

Vår dotter är nu också 4 månder och allt har bara vänt för henne.
    Innan kunde hon sova  flera timmar i vagnen när vi var ute och gick . Nu, helt plötsligt, är hon precis som ditt barn TS...och hon vill bara vara  hos mig eller pappa.
    Hon tittar på allt och är så nyfiken...Hon vill inte sova alls. Kanske 15 minuter sen vaken igen precis som o hon har sovit i 10 timmar.
    Vet inte hur jag ska få henne att somna 

Svar på tråden Hur/var/när sover din 4+ månaders bebis på dagen??