• Dr Mupp

Mycket mediciner dagligen.

Ni som har barn som medicineras dagligen, hur förvarar ni allt? 

Att man har sånt som inte används ofta i medicinskåp/låda är ju vanligt men när man har mediciner som används daligen så känns medicinlådan bökig.

Just nu  har vi medicinerna stående högst upp i ett köksskåp men det känns inte heller helt optimalt. Saker rasar ner och hamnar bakom annat. För att inte tala om att de blandas ihop eftersom vi har två barn som medicineras. Det tar även en hel del plats. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Mycket mediciner dagligen.
  • Eleonor01

Använd dosett. Portionera upp det som används å lägg på ett säkert ställe

• Prissans

Jag har en kruka där jag har dagliga mediciner i, o sen fyller jag på när det tar slut. Har kanskefem kartor i krukan av var medicin eller en burk om de kommer i burkar. Krukan har jag i ett köksskåp.

Fake it until you make it!
  • Dr Mupp
    Eleonor01 skrev 2013-05-11 06:07:44 följande:
    Använd dosett. Portionera upp det som används å lägg på ett säkert ställe
    Är tyvärr inte tabletter annars hade det varit en idé.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Little Ms Chatterbox

Mina mediciner har jag i en mugg i medicinskåpet och tar fram hela muggen och tar det som jag ska ha, massor med olika sorter. Jag har en en del behovsmedicin ståendes på bänken. Sonens mediciner finns på olika ställen, Ritalin i medicinskåpet och Strattera i kylskåpet. Blev så när han hade Omega på karta men sen blev det i bur och den passade inte i kylskåpet men Stratteran har fått stanna kvar där. Samma med hans kvällsmedicin, också i kylskåpet.

Om det är flytande medicin som behöver stå i kylskåp så kan man köpa ett litet medicinskåp och ha i kylskåpet om man är rädd för att någon skulle få tag i det. Tror IKEA har.

Hade jag inte haft barn hade jag nog haft medicinen framme, eller iaf i kylskåpet för jag tycker också det är en massa mak med att hålla på att ta fram ur medicinskåpet och hålla på.  

• Litet My

Vi har ett litet medicinskåp i kökskåpet.

• Hola09

Vi har 2 lådor med lock från ikea med dom dagliga medicinerna och tillbehören. Dom är tydligt märkta med namn.Vi tar helt enkelt ner lådan som vi förvarar högt upp i ett skåp, och har god översikt.

Svar på tråden Mycket mediciner dagligen.