Använder era barn skydd, när de åker inlines?
Använder era barn skydd, när de åker inlines? Armbågsskydd, knäskydd, handledsskydd, hjälm...? Vilken ålder är det på barnen? Hur duktiga är de på att åka inlines? Hur resonerar ni kring skydd?
Använder era barn skydd, när de åker inlines? Armbågsskydd, knäskydd, handledsskydd, hjälm...? Vilken ålder är det på barnen? Hur duktiga är de på att åka inlines? Hur resonerar ni kring skydd?
Ja de har hjälm, och alla andra skydd du räknar upp. De är nybörjare allihop och 5, 7 och 9 år.
Själv har jag hjälm och handledsskydd när jag åker och hoppas de har vett att ha iaf det när de blir äldre också.
Min dotter, 4 år nu i sommar, använder knäskydd, armbågsskydd, vantar och hjälm när hon åker sparkcykel/cyklar (utan stödhjul).
Det gör hon på helt eget bevåg efter att ramlat en gång förut och inte hade skydd.
Här har de alla skydd - de får inte åka annars! De åker relativt bra. De är inne på andra säsongen nu att åka. De har dock åkt skridskor sedan de var tre år så lite mer vara ar de ju.
Jag har en blivande 10-åring som är grymt duktig på inlines. Han åker flera timmar dagligen, och spelar bandy/streethockey. Han började åka som 4-åring, och då var vi noga med att han skulle använda skydd. Men sista året har vi inte varit så noga med det för hans del, eftersom vi ser att han är riktigt skicklig på inlines. Dock är hjälmen ett måste! Men han vill inte ha resten av skydden längre, och vi har inte heller tvingat honom. Men jag vet inte om man borde göra det eller inte? Handledsskydd förstår jag att han inte vill ha, eftersom det är svårare att hålla i en klubba då. Självklart kan man som förälder ställa ett ultimatum att "inga skydd = inga inlines", men jag har faktiskt svårt att motivera alla skydd för hans del. Hjälmen är aldrig någon diskussion dock. Hur skulle ni göra?
Jag har en 11 åring (snart 12) som åkt inlines och bräda i många år och han är väldigt duktig på det. I början hade han rubbet! Nu använder han bara hjälm, men jag tycker nog att han borde ha handledsskydd iaf. Ska köpa nya åt honom :)
Hjälm - för att hjärnan inte går att reparera alls.
Handledsskydd - för att det är svårt att läka just den delen av kroppen.
I övigt får de ha skydd om de vill.
Alltså. Även de professionella inlinesåkarna har ju skydd. Spelar ingen roll hur skicklig man är, olyckor händer ju.
Ja, han använder hjälm och övriga skydd du nämner. Han åker ganska sällan.
Mina grabbar blev 6 i mars. De har alla skydd på sig. De åker bra. Ramlar typ aldrig men inlinesen för de mindre barnen går inte så fort heller
Alla skydd som du räknade upp. Han är inte speciellt stabil än men jobbar på det. :)
Ang handledsskydd så är det jätteviktigt, näst efter hjälm. En fraktur där kan vara svårläkt och störa skolan rätt rejält. Grannens barn som är säker på sina inlines har mjukare, mer följsamma handledsskydd. Skyddar kanske inte lika bra som vanliga, men absolut bättre än inga alls. Och han har absolut inga problem med att hantera klubban tillsammans med dem.
Ja, inga skydd = inget åkande.
Mina 2 barn 7 och 9 önskar sig inlines nu och det ska dom få men dom kommer absolut inte få åka nånstans utan alla skydd..... det e både jag o sambon fast vid.