• Anonym (trosan)

Använder du trosskydd alltid?

Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 

• Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?
  • illalilla

Aldrig nånsin inköpt ett trosskydd.....aldrig fatta varför man ska ha det?

• pigglet

Nej. Det är ju som att tigga om problem dessutom - blir för tätt och fuktigt att gå runt med plast mot underlivet.

• Anonym (Polly)

använder aldrig trosskydd, använder hellre binda en dag till i slutet av mensen.

• Anonym (Skyddet)

Jag använder varje dag pga flytningar. Det är inte mycket men ju närmare mensen jag befinner mig desto mer blött i trosan. Jag hatar känslan att va lite fuktig i tyget, som sagt inte mycket men det känns som en sjö.
    Sen rakar jag mig och även där är känslan av naken hud lite jobbig. Fuktigheten känns mer då.
    Nattetid har jag inget trosskydd.

• Pissenisse

Nej, jag använder trosskydd när jag känner att mensen kan komma vilken dag som helst, för att ge mig några extra minuter att hinna uppsöka en toalett.

• Anonym (finns de som)

Det kan ju faktiskt finnas de som lider av mycket flytningar, där trosorna blir blöta exakt hel tiden. Då kan det vara skönt att bara kunna byta trosskydd istället för att byta trosor en gång i timmen. Funkar ju inte riktigt när man är på jobbet eller liknade att byta trosor hela tiden. 

Exempelvis under graviditet kan man ha väldigt mycket flytningar och då är trosskydd till hjälp för många. 

• Anonym (trosan)

Jag dömer ingen, så tro inte det. Är bara nyfiken. Vissa köper liksom flera gånger i veckan och vissa köper tio paket åt gången.

• LunaLunatic

Nej, ser ingen anledning.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?