• Anonym (trosan)

Använder du trosskydd alltid?

Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 

• Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?
  • Anonym (flytande)
    illalilla skrev 2013-05-11 18:44:33 följande:
    Ser ni kopplingen?
    Dom som inte använder har inga problem med flytningar.......dom som gör det har jätteproblem? 
    Får byta flera gånger om dan?
    Kan det vara så att det är en ond cirkel, täpp till om musen och det flödar....låt musen andas och det oflödar?

jag har rätt mycket flytningar, speciellt vid ägglossning :-P men jag använder inte trosskydd ändå för tror inte det gör saken bättre! däremot använder jag det vid mensens slut för det känns onödigt med en större och dyrare binda eller en tampong som torkar ut...

mina flytningar har alltid varit påtagliga men de luktar inte illa! sålänge man byter varje dag och håller sig ren så är ju inte flytningar något farligt. 

• Anonym (nästan aldrig)

Jag använder bara det i slutet av mensen. Min mens kan i prinip vara helt slut men att det kommer spottings så att det känns för mycket att använda binda. Då tycker jag trosskydd är jättebra så att man inte förstör trosorna.. Annars använder jag aldrig det, känns inte bra heller. Blir ju instängt och allt.

• Anonym (E)
    Anonym (fe) skrev 2013-05-11 21:05:01 följande:
    Har du tänkt på att det kanske luktar just för att du använder trosskydd?

Nej det luktar när det torkar i byxorna. Använder trosskydd dagarna före och efter mens då jag har mer flytningar, och aldrig på natten. Så använder inte trosskydd dygnet runt.
  • kanske flera

Att vissa bunkrar upp med trosskydd kan kanske vara så enkelt som att de inte ska ha allt till sig själv. Den finns kanske många döttrar i hushållet eller nåt? 

• Anonym (trosskydd o sex?)

Jag har själv problem med flytningar men använder inte trosskydd pga ökad svampinfektionsrisk (fuktigt!). Men jag använder inte heller trosskydd pga det där med spontant sex försvinner om jag vet att jag har trosskydd på mig, hur gör ni för att lösa en sådan situation? ;o) Springer ni på toa innan det blir lite för hett för att göra er av med det eller är det fullt synligt för er partner?

• LängtansBlåaBlomma
    illalilla skrev 2013-05-11 18:44:33 följande:
    Ser ni kopplingen?
    Dom som inte använder har inga problem med flytningar.......dom som gör det har jätteproblem? 
    Får byta flera gånger om dan?
    Kan det vara så att det är en ond cirkel, täpp till om musen och det flödar....låt musen andas och det oflödar?
    Vet du, det måste vara samma sak med cancermedicin?? Jag som aldrig tar medicin har inte cancer, men de som tar medicinen HAR cancer. Ser ni inte kopplingen? Det kanske är en ond cirkel...
    Eller inte? 
  • Anonym (små droppar)

Efter och före mensen brukar jag använda trosskydd för att då brukar jag få små små röd/bruna droppar, och jag tycker det är onödigt att använda en binda eftersom det bara är små droppar så då använder jag trosskydd, vilket är jättebra!

• Anonym (inkontinent)

Yepp, använder trosskydd varenda dag året om....Inkontinent efter två stora barn+övervikt efteråt. Kanske tar jag tag i att gå ner i vikt snart och hoppas på bättring. 

• EnLitenSvamp
    Anonym (små droppar) skrev 2013-05-11 22:40:48 följande:
    Efter och före mensen brukar jag använda trosskydd för att då brukar jag få små små röd/bruna droppar, och jag tycker det är onödigt att använda en binda eftersom det bara är små droppar så då använder jag trosskydd, vilket är jättebra!
    Samma här..
  • Anonym (Oxå inkontinent)
    Anonym (inkontinent) skrev 2013-05-11 22:45:09 följande:
    Yepp, använder trosskydd varenda dag året om....Inkontinent efter två stora barn+övervikt efteråt. Kanske tar jag tag i att gå ner i vikt snart och hoppas på bättring. 
    Samma här, fast efter en normalstor unge... Köper ju liksom inte trosskydd för att det är skoj?
Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?