• Madelen21

Vad kan man ge dagis fröknar i present när dottern slutar? Tips mottages

Hej!
    Min dotter ska sluta dagis nu 5e juni och jag sitter och tittar runt på nätet efter tänkbara presenter till dagisfröknarna. Någon som har ett förslag? Dom är fyra fröknar, hade tänkt köpa varsin blomma och ge, men det känns som att man vill ge något mer, något som man har kvar. Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Vad kan man ge dagis fröknar i present när dottern slutar? Tips mottages
  • Lindsey Egot the only one

Varför ska du köpa något till dom? De får lön för att ta hand om barnen på deras arbetsplats.

• Lantistant

Det räcker nog med blommor.Tänk om varje barn som slutar vill ge present, om du jobbar 10 år eller mer så drunknar du i prylar till slut. Sänk en slant till läkare  utan gränser där gör det nytta iaf.

• Bellabu

Kanske en "termos kaffekopp"? Håller värmen, bra att använda ute och har lock så inget barn kan råka spilla ut den och bränna sig.

• RöttÄrSött

Ätbart är alltid bäst enligt mig Ljus är också bra. Muggar och dylikt blir lätt stående...

Lindaefraim: av samma anledning som man ger gåvor till andra yrkesgrupper - för att visa sin uppskattning! Små gåvor värmer mycket, vare sig man är pedagog, butiksarbetare eller hantverkare. Tänk vad hemskt att göra någon glad...

• Lindsey Egot the only one

RöttÄrSött

Så du ger butikskassörskan en gåva när du slutar handla i deras affär?

• Sassa03

Jag hittade en gång superfina kaffekoppar med nåt slags barnmotiv (minns inte om det var typ disney el nåt) köpte varsin till dem, alla med olika motiv. Vet att de fortfarande flera år efteråt hade dessa som sina jobbkoppar. Kul när det uppskattas och kommer till användning

• Madelen21

Jag vill köpa något för att visa uppskattning som andra säger..
    ska kika runt lite. 

• elyse

Något gott att äta/dricka (choklad, kaffe/té i lösvikt) från en lokal tillverkare. Det är himla svårt att veta var man ska göra av alla blommor man får. Jag har ju redan de blommor jag vill ha i min lägenhet (fast de dör ganska snabbt...). 

• Griseknoen35

Jag jobbar i butik och får gåvor som nyckelring, blommor mm. Händer ibland när man hjälpt en kund eller om en kund har gapat på en att dom kommer tillbaka med en blomma eller nått annat litet. Jag har tidigare köpt till fröknar, pocketbok, bollar till hela dagiset ( var ett litet), spargris, chockladask.

• Jennie med ie

Om man nu vill ge nån present så föredrar jag sånt som kan komma hela förskolans personal till godo. Även om man har "sina egna fröknar"  som man haft mest kontakt med så har de ofta andra runtomkring sig som gjort det arbete de gjort möjligt... Teamwork.

Svar på tråden Vad kan man ge dagis fröknar i present när dottern slutar? Tips mottages