• choklad

Någon mer vars ben känns tunga av alkohol?

Har länge funderat på om fler har samma upplevelse. Efter bara lite alkohol, ett halvt glas vin eller en öl, så känns det som att mina ben helt plötsligt väger typ 10 kg mer än de gjorde innan. Det är ingen obehaglig känsla så, de känns bara tyngre, som jag tänker mig att det skulle kännas om man satte vikter runt anklarna. Är det någon mer som känt samma sak?

• Svar på tråden Någon mer vars ben känns tunga av alkohol?
  • läkarstudent

Inte benen, men mina armar känns precis så så fort jag dricker alkohol. Och precis som för dig så räcker det med väldigt lite, ett halvt glas vin ungefär, för att det ska hända. Har ingen aning om varför det blir så.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • dosprincipes

Jepp, precis samma. Och det sticker lite i dom ocksa. Vet inte varför, men jag har funderat över det manga ganger.

• choklad

Visst är det helt konstigt? Men skönt att man inte är ensam och fördelen är ju att ingen kan lura i en alkohol om man inte vill ha för det känns ju direkt Vore dock spännande att få veta vad det beror på.

• Petrellie
    Tre Töser skrev 2013-05-11 22:53:15 följande:
    Detsamma här, men för mig gäller det låren och bara låren. Mysko!

Precis så är det för mig! Och så bränner det lite. För mig går det dock över när jag dricker lite till.

Jag har ganska muskulösa lår och lågt blodtryck så jag fryser ofta och min egensnickrade version är att alkoholen sätter lite fart på mig och ökar blodgenomströmningen. När jag är spänd i axlar och nacke kan jag känna av det även där. Högst amatörmässig gissning som sagt!
  • choklad
    Petrellie skrev 2013-05-11 23:18:37 följande:
    Precis så är det för mig! Och så bränner det lite. För mig går det dock över när jag dricker lite till. Jag har ganska muskulösa lår och lågt blodtryck så jag fryser ofta och min egensnickrade version är att alkoholen sätter lite fart på mig och ökar blodgenomströmningen. När jag är spänd i axlar och nacke kan jag känna av det även där. Högst amatörmässig gissning som sagt!

Har också tänkt att det har med det att göra, jag har också stora lår (inte bara muskler dock...) och alkohol vidgar ju blodkärlen. Och det är samma för mig, det går över efter ett tag, eller om det är att man vänjer sig.
Svar på tråden Någon mer vars ben känns tunga av alkohol?