• Anonym (skitsnack!)

Nån mer som är skadeglad över någon ni inte tycker om?

Jag är säkert en hemsk människa för detta men...

Det finns en tjej på jobbet jag bara inte går ihop med. Alltså hon är säkert en jättetrevlig tjej men vi klashar REJÄLT. Hon har periodvis varit direkt otrevlig mot mig, men jag har väl liksom varit konstant trevlig så nu har vi en trevlig komunikation om än väldigt påträngd och falsk (men man måste ju vara profisionell).

I och med denna falska trevlighet mot henne bara måste jag KRÄKAS ut att hon är ful. Jag såg henne i bara linne härromdagen och hon är lite överviktig och har flabbig rumpa, lår och mage (tränar aldrig och äter åt helskotta). Men hon har även små bröst, mindre än mina säkert (eller så ser de bara ut så för att hon är oporpetionerlig). Jag tränar och har fast rumpa och platt mage, och boobs som även om de inte är direkt stora, i alla fall passar min i övrig lilla kropp. Sen har jag snyggare drag också. Tyvärr har hon mycket finare hår än jag...

Jag vet, bitching på HÖG nivå. Eller ska jag kanske säga högstadienivå. Men det känns så skönt att få kräkas ut det här nånstans där det inte kan bita mig i röven.

Kom igen, nån annan som bara vill spy galla fasten det är helt osmakligt? 

• Svar på tråden Nån mer som är skadeglad över någon ni inte tycker om?
  • Agent007

Haha:) jadå:) det kan väl hända (A) Jag tycker att det är okej att tänka så ibland, så länge ingen blir sårad av det så:) särskilt om att tänka vissa saker kan hindra en ifrån att såga något elakt...

• Anonym (***)

Jag tänker liknande om en kvinna i min härhet som jag ogillar skarpt. Hon är rynkig som f-n och har börjat bli rejält gråhårig. Dessutom har hon blivit jättetjock.

Jag är iaf mycket snyggare än henne och det känns bra.

Nu råkar hon ha ett mkt bättre liv än jag i övrigt och det stör mig massor! Men FUL är hon, det är inte jag..... haha.    

• Anonym (glader)

Det har väl hänt, men just nu mår jag så bra så jag kan till och med stå ut med dryga fula idioter, större delen av tiden.

• Anonym (Woah!)

Jo. Jag har en sån på jobbet också, känner igen det.

• Anonym (glader)
    Anonym (glader) skrev 2013-05-12 00:03:44 följande:
    Det har väl hänt, men just nu mår jag så bra så jag kan till och med stå ut med dryga fula idioter, större delen av tiden.
    Men som tur är måste man ju inte träffa släkten jämt... Flört
  • Anonym (Key)

Ja ibland! En tjej hade under flera år skrutit om hur kära hon och hennes man är, hur mycket pengar de har, hur ina kläder de har råd att köpa och hur otroligt bra föräldrar de är som kan köpa såååå fina presenter och dyrbarheter till sin dotter. Hon såg ner på alla andra och visade det ibland öppet. Förra året blev det väldigt tyst från henne och hon började bli mindre skrytsam om allt. Hon och manen hade visst separerat för någon månad sen men hon gjorde allt för att hålla fet hemligt. Skämdes antagligen för att jobbade fått dem att framstå som sååå kära och perfekta. Nu har hon visst inte råd med så mycket längre, det fina huset byttes ut mot en halvtaskig lägenhet, de dyra sakerna och kläderna hör man inte så mycket av längre - för självklart var det hennes man som stått för pengarna. Jo jag blev riktig skadeglad då hon varit riktigt elak mot mig. Numera har jag dåligt samvete och tycker mest synd om henne....

• Mandel

Jag brottas med sådan där mot motstridiga känslor jag med. Man får ju minsann inte vara skadeglad för då mår man själv dåligt eller vad det nu heter.

Jag kan dock inte låta bli att småle lite när jag tänker på de människor som varit "elaka" mot mig råkar ut för diverse olika saker. Som man sår får man skörda...

Jag har inte spridit ett endaste ont ord om dessa människor vilket de dock har gjort om mig, men när någon som känner både dem och mig säger en massa nedsättande om dem så kan jag inte låta bli att le inombords och se mig själv som en bättre människa än dem. Jag säger sällan något tillbaka, men det känns så gött inombords att även andra tycker att de är konstiga eller till och med ser konstiga ut.
    Fler och fler säger att den ena av dem ser ut som en lodis.
    Fler och fler säger att en annan beter sig mycket märkligt och konstigt - otrevligt mot dem.
    En av dem har separerat vilket jag visserligen tyckte att personen skulle ha gjort innan de ens skaffade barn, men fy vad dum i huvudet jag var som ansåg det... Och nu är de separerade... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextiotalist

Såklart man får vara skadeglad, så länge man håller det för sig själv.
    Skadeglädje sägs ju vara den enda riktiga sanna glädjen (fast det håller jag nog inte med om).
    Det har nog hänt mig en och en annan gång. 

• Kiris

Klart att man inte går ihopmed alla, men varför ska det alltid bli så mellan tjejer, jämför sig med varandra och hoppar på varandra (även om du inte gjort det). Vi är alla olika och var bara istället glad att du ser bra ut, det kan ju inte alla göra. Det är dock inte det viktigaste i livet att vara trådsmal, vältränad. Är det inte hennes personlighet du inte går ihop med? Då spelar det väl ingen roll hur ngn av er ser ut...

Svar på tråden Nån mer som är skadeglad över någon ni inte tycker om?