• oktoberbebben

Tips på bra sköljmedel sökes!

Hej!

Tråkig fråga jag vet, men är lite desperat.

Har aldrig använt sköljmedel förut men känner att jag måste använda det nu med lillan.

Har ni några rekommendationer?

Tack!

• Svar på tråden Tips på bra sköljmedel sökes!
  • carro93

Neutrals tvättmedel och sköjlmedel har vi börjat tvätta med och ska tvätta upp alla barnkläder med innan min lille kommer till världen i Aug :)

• oktoberbebben
    carro93 skrev 2013-05-12 15:48:54 följande:

Neutrals tvättmedel och sköjlmedel har vi börjat tvätta med och ska tvätta upp alla barnkläder med innan min lille kommer till världen i Aug :)

Okej, har den någon doft?

Det är nämligen så, pinsamt nog, att vi har fått någon konstig lukt i lägenheten som sätter sig i kläderna och tvättmedlet får inte bort lukten.. Vill inte att vi ska lukta!
  • carro93
    oktoberbebben skrev 2013-05-12 15:52:44 följande:

Det är nämligen så, pinsamt nog, att vi har fått någon konstig lukt i lägenheten som sätter sig i kläderna och tvättmedlet får inte bort lukten.. Vill inte att vi ska lukta!

Det är en parfymfri serie tvättmedel, utan färgämnen och parfym. Passar bra för små bebisar och barn som har känsligare hud än vi vuxna :) 

Knepigt med lukt, ni får försöka ta reda på vad lukten kommer ifrån så ni kan få väck den!

• Cornellia
    oktoberbebben skrev 2013-05-12 15:52:44 följande:

Ni kommer ju bara lukta ännu mer?
  • oktoberbebben
    carro93 skrev 2013-05-12 15:58:16 följande:

Det är en parfymfri serie tvättmedel, utan färgämnen och parfym. Passar bra för små bebisar och barn som har känsligare hud än vi vuxna :) 

Knepigt med lukt, ni får försöka ta reda på vad lukten kommer ifrån så ni kan få väck den!

Jo sant, låter klokt.
    Aja, får vi inte bort lukt så är kläderna åtminstone mjukare Skrattande
  • FrkJenny

prova med en liten skvätt ättika i sköljmedelsfacket istället. Ättika tar bort dålig lukt och lämnar ingen lukt efter sig. Det luktar lite ättika just när maskinen körs men det försvinner helt när kläderna är torra. 

Och prova gärna även lite ättika i en skål där det luktar illa för att dra ut den dåliga lukten ur lägenheten också. :)

• Nyfikna72

Känns märkligt att köra sköljmedel bara för att dölja en annan lukt......... Det är inte så att ni aldrig tvättar med 90grader och att det gror nåt i tvättmaskinen? Då kan det nämligen börja lukta unk om kläderna.

• oktoberbebben
    FrkJenny skrev 2013-05-12 16:14:14 följande:
    prova med en liten skvätt ättika i sköljmedelsfacket istället. Ättika tar bort dålig lukt och lämnar ingen lukt efter sig. Det luktar lite ättika just när maskinen körs men det försvinner helt när kläderna är torra. 

Och prova gärna även lite ättika i en skål där det luktar illa för att dra ut den dåliga lukten ur lägenheten också. :)
    Okej låter som ett bra tips, ska absolut testa. Tack!
  • oktoberbebben
    Nyfikna72 skrev 2013-05-12 16:15:40 följande:
    Känns märkligt att köra sköljmedel bara för att dölja en annan lukt......... Det är inte så att ni aldrig tvättar med 90grader och att det gror nåt i tvättmaskinen? Då kan det nämligen börja lukta unk om kläderna.
    Nej det är inte tvättmaskinen. Tvättar lakan o handdukar i 90 rätt ofta. Självklart ska vi åtgärda lukten när vi väl vet var den kommer ifrån men så länge så tänkte jag göra något åt kläderna.

Men har som sagt aldrig använt det förut så det kanske blir pannkaka av alltihop.
  • Cornellia
    oktoberbebben skrev 2013-05-12 16:11:46 följande:
    Tack för hjälpen
    Kan inte påstå att det var någon hjäälp, men jag har svårt att se att man lyckas neutralisera en äcklig lukt med en annan äcklig lukt.
  • oktoberbebben
    Cornellia skrev 2013-05-12 17:49:49 följande:
    Kan inte påstå att det var någon hjäälp, men jag har svårt att se att man lyckas neutralisera en äcklig lukt med en annan äcklig lukt.
    Okej, att sköljmedel luktar äckligt visste jag inte. Trodde man köpte det så att det skulle lukta gott.
  • meno01

Jag har använt Änglamark sköljmedel utan parfym, färg och konserveringsmedel, Men upptäckt att lakan m.m. luktar illa av det.

• aldrigmer

Jag använder Skona, både tvättmedel och sköljmedel. Doftar svagt och milt, inte påträngande.

Svar på tråden Tips på bra sköljmedel sökes!