Tips på bra sköljmedel sökes!
Hej!
Tråkig fråga jag vet, men är lite desperat.
Har aldrig använt sköljmedel förut men känner att jag måste använda det nu med lillan.
Har ni några rekommendationer?
Tack!
Hej!
Tråkig fråga jag vet, men är lite desperat.
Har aldrig använt sköljmedel förut men känner att jag måste använda det nu med lillan.
Har ni några rekommendationer?
Tack!
Neutrals tvättmedel och sköjlmedel har vi börjat tvätta med och ska tvätta upp alla barnkläder med innan min lille kommer till världen i Aug :)
Neutrals tvättmedel och sköjlmedel har vi börjat tvätta med och ska tvätta upp alla barnkläder med innan min lille kommer till världen i Aug :)
Det är en parfymfri serie tvättmedel, utan färgämnen och parfym. Passar bra för små bebisar och barn som har känsligare hud än vi vuxna :)
Knepigt med lukt, ni får försöka ta reda på vad lukten kommer ifrån så ni kan få väck den!
Det är en parfymfri serie tvättmedel, utan färgämnen och parfym. Passar bra för små bebisar och barn som har känsligare hud än vi vuxna :)
Knepigt med lukt, ni får försöka ta reda på vad lukten kommer ifrån så ni kan få väck den!
prova med en liten skvätt ättika i sköljmedelsfacket istället. Ättika tar bort dålig lukt och lämnar ingen lukt efter sig. Det luktar lite ättika just när maskinen körs men det försvinner helt när kläderna är torra.
Och prova gärna även lite ättika i en skål där det luktar illa för att dra ut den dåliga lukten ur lägenheten också. :)
Känns märkligt att köra sköljmedel bara för att dölja en annan lukt......... Det är inte så att ni aldrig tvättar med 90grader och att det gror nåt i tvättmaskinen? Då kan det nämligen börja lukta unk om kläderna.
Jag har använt Änglamark sköljmedel utan parfym, färg och konserveringsmedel, Men upptäckt att lakan m.m. luktar illa av det.
Jag använder Skona, både tvättmedel och sköljmedel. Doftar svagt och milt, inte påträngande.