• Ungakillen95

Vad betyder "snosa bebis"?

Har läst detta lite överallt nu att man snosar på en bebis... Vad är det och varför gör man det? Googlade på det men hittade inget speciellt

• Svar på tråden Vad betyder "snosa bebis"?
  • lövet2

Nyfödda barn har en speciell lukt. Kvinnor i synnerhet är galna i den lukten och sticker näsan i huvudet på barnet så fort tillfälle ges.

• Ungakillen95
    lövet2 skrev 2013-05-12 18:07:58 följande:
    Nyfödda barn har en speciell lukt. Kvinnor i synnerhet är galna i den lukten och sticker näsan i huvudet på barnet så fort tillfälle ges.
    Där ser man... Har aldrig luktat på en bebis förut, haha
  • viseversa

Dom luktar såå gott på huvudet. Det är det som menas med att snosa eller snusa bebis.

• Ungakillen95
    viseversa skrev 2013-05-12 18:25:38 följande:
    Dom luktar såå gott på huvudet. Det är det som menas med att snosa eller snusa bebis.
    Blir ju nyfiken nu.. Får åka till BB och leta efter bebisar att "snosa/snusa" på. Haha
  • viseversa

Ja eller vänta tills någon du känner skaffar barn. Eller gå till någon park och smyglukta på någon bebis. Dom luktar tryggt och kärlek på huvudet. Kommer ihåg när jag tvättade min bebis hår med barnschampo pga "hjälpsam" storebror som klappat på bebisen med smörhänder. Det tog en vecka innan hon luktade som hon "skulle" min lilla underbara unge. : ).

Svar på tråden Vad betyder "snosa bebis"?