Inlägg från: ScillaBlå |Visa alla inlägg
  • ScillaBlå

Januarimammor 2014

Hej!!
    Jag plussade imorse och har enligt FL BF 9/1 men enligt min APP så är BF 12/1 så vi får väl se. Vi hade egentligen tänkt vänta till nästa månad för att slippa en ev. december bebis, men nu blev det visst tidigare än beräknat. Jag klagar dock inte.
    Detta är min fjärde graviditet, men det blir tredej barnet eftersom jag hade ett missfall i höstas. Syskonen är födda 08 och 11.
    Än så länge mår jag bra. Bara ont i brösten. Men bara för att jag vet om det nu så känner jag efter lite extra och då mår jag nog lite illa och så är jag nog lite trött och har nog lite molvärk  ;)

• ScillaBlå

Om du är osäker på graviditeten så kan du ju ta ett till test. Men annars gällande livstecken från bebisen så är det ju att vänta på UL som gäller, eller att vänta på sparkar runt vecka 15-20. Så det är lååång tid tycker jag. Med min förra övertalade jag BM att lyssna efter hjärtslag i vecka 12, men det är osäkert om man kan höra då så hon ville egentligen göra det. Som tur var hörde vi lilla hjärtat då :)

Det är som sagt mitt tredje barn.

• ScillaBlå

Jag bor i Västerås.

I mina tidigare graviditeter har jag blödigt lite runt vecka åtta. Har blivit nojig då och tjatat till mig ett VUL. Man kan ju hitta på en blödning om man vill se pyret och få bekräftat att hjärtat slår... ????

• ScillaBlå

Annars brukar UL vara i vecka 17-18. Sen kan man ju göra ett KUB- eller NUP-test också. Tror man får tidigt UL då, men jag vill inte göra det. Trots att jag börjar närma mig de magiska 35. Men det är ju upp till var och en.

• ScillaBlå

Jag har inte heller börjat må illa ännu. Men det kommer nog i vecka 7 här också... Däremot har jag svårt att somna på kvällen. Kroppen beter sig som om jag hade druckit kaffe eller så. Jag är trött, men huvudet kan inte slappna av. Vet att jag haft så med tidigare grav. Nån som känner igen sig i det?

• ScillaBlå

Gruppmöte första gången? Va märkligt. Då när man vill vara lite hemlig... Så är det tack och lov inte i Västerås.

Men va roligt att vi börjar bli ett gäng. Dags för en BF-lista kanske?! :)

• ScillaBlå

Jag går på semester precis i vecks tolv. Troligtvis går det inte att dölja så länge, men det ultimata vore ju att berätta för kollegor och chefen efter semestern. Förra gången frågade min chef om jag var gravid i vecka nio. Har visserligen bytt chef sedan dess. Dessutom var jag dum nog att gå in på FL på jobbdatorn. Bara för henne att kolla vilka sidor jag varit in på. Tur jag har FL på mobilen nu ;)

• ScillaBlå

Tänkte höra. Hur gör ni andra med kaffe? Man ska ju inte dricka så mycket kaffe när man är gravid. Men nu när jag inte mår illa (ännu) så tycker jag det är svårt att dra ner. Särskilt som jag behöver äta mellanmål för att hålla koll på blodsockret. Då är det ju gott med en kopp kaffe till mackan...

• ScillaBlå

Nu har den stora tröttheten slagit till här. Och jag som jobbar kvällar och helger. Och så har jag ju mina barn på dagen. Så det blir svårt att hinna vila. Jag är inte så trevlig på jobbet. Går bara och gäspar och småäter hela tiden -hihi!

• ScillaBlå

Mitt humör är inte att leka med just nu. Jag arbetar på ett boende för utvecklingsstörda. Igår skällde jag ut en av kunderna efter noter... Bara för att jag inte hunnit äta middag. Men det var ju inte hennes fel. Jag MÅSTE börja se till att jag får i mig mat med tre timmars mellanrum. För omgivningens skull... Skäms...

• ScillaBlå

Jag har också lite mage sedan tidigare, men den har definitivt vuxit. Dock är den inte varken hård eller öm ännu, tack och lov. Tänkte att jag ska försöka åka till Friskis och köpa ett kort imorgon. För ett halvår. De andra graviditeterna har jag inte kunnat röra på mig alls, men nu vill jag iaf försöka. Kanske nåt baspass eller styrketräning iaf. Tränar ni nåt?

• ScillaBlå

Blä, jag har redan börjat bli förstoppad. Tog en dos Lactulos igår för att få lite ordning på magen. Men idag har jag haft såå ont i magen. Alltså magknip. Ett tag kunde jag varken gå eller stå. Tror och hoppas att det beror på medicinen och att det inte är nåt fel på bebben. Men lite orolig är jag allt...

Nån som har nåt bra tips mot förstoppning? Jag tycker att jag rör på mig, dricker vatten, äter fullkorn och mycket frukt och grönt. Tar linfrön. Vad ska man göra? Min erfarenhet av graviditeter är att det bara blir värre... Blä igen! :(

• ScillaBlå

Började blöda imorse. Rött och klumpigt. Har en telefontid med KK om en timme, men det verkar inte som att vi kom längre än till vecka åtta den här gången heller. Mf i vecka åtta förra grav också. Ledsen...

• ScillaBlå

Tack för omtankarna! Har en tid för VUL på onsdag, men som det känns just nu så är det kört. Ont i ryggen så jag knappt kan stå upp och blöder fortfarande. :(

• ScillaBlå

Sent igår kväll kom den lilla bönan ut. Nu finns inga tvivel, nu är det slut. Kan inte sova nu. Gör inte ont längre. Nu känns allt bara så tomt. Så meningslöst. Varför bli gravid när det blir så här? Andra missfallet i vecka åtta. Vågar man prova igen? Orkar man?

Förlåt, jag ska inte förpesta er tillvaro mer. Lämnar tråden nu. Tack och lycka till!

Svar på tråden Januarimammor 2014