• Frumu

Januarimammor 2014

Hej allihop! 

Hoppar oxå in här! Plussade i början på maj och har bf 10/1! :)
    Första barnet och såå efterlängtat så jag hoppas allt går vägen..

Har hittills haft sjukt ömma bröst, varit trött och hungrig, sovit oroligt, senaste veckan illamående till och från och sen värsta tecknet.. dålig i magen! Den har varit upprörd sen innan jag plussade, blir uppsvälld och ser ut som man är mycket längre gången på kvällarna! Någon annan som känt så?

Undrar oxå om man inte kan få göra tex vul tidigare, vill ju se bebisen nu! :D  

• Frumu

Får kolla! Bor i Stockholmstrakten så det finns garanterat nåt ställe! 
    Ska till bm på onsdag men det var tydligen ett gruppmöte första gången. Hur är det hos era bm? 

• Frumu

Har också inskrivning om ca en månad.. till mig sa de att det brukar vara i ca v11-12.

• Frumu

Jag tyckte också det var lite trist att inte "kunna" dricka lika mycket kaffe. Har läst att det är ok att dricka en del så jag tar mig kanske en kopp var tredje dag eller något. Vill inte riskera att stoppa i mig massa som skulle kunna skada bebisen, även om det säkert inte är nån större fara.. 

• Frumu

Jag tycker också symtomen blir värre på kvällen, framförallt den svullna magen och tröttheten. Sätter jag mig i soffan efter jobbet är det kört!

Jag "längtade" också efter illamående eftersom det kändes lite overkligt innan.. det började för ca 1 vecka sedan och nu undrar jag när det ska gå över.. :/ Blä!

• Frumu

Åååh, vad trött jag är nu! Hur gör ni andra för att orka jobba?! Zzz....

• Frumu

Jag sitter typ och tittar i kors hela eftermiddagen. Kommer hem, lägger mig i soffan och sover bort två timmar och sen är jag i nåt zombiemode hela kvällen tills jag går och lägger mig. Då sover man dessutom dåligt under natten! Hade nog inte förväntat mig detta riktigt.. haha!

• Frumu

Är det någon av er som testat att ta något mot illamåendet? Jag kände oxå att mitt blev mycket värre i v8 så i går tog jag en postafen. Tänka sig att det faktiskt hjälpte en hel del! :) Frågan är bara hur ofta/länge man vågar ta dem?

• Frumu

Är det någon av er som haft otroligt ömma bröst och som upplevt att de vissa dagar varit mycket mindre ömma? För några veckor sedan upplevde jag det första gången och fick smått panik och trodde det var kört. Nu idag är det andra gången då ömheten "gått över" plötsligt :/ Hoppas det är normalt och inget annat!

• Frumu

Jag testade oxå men så tänker jag att hcg-halten sjunker väl otroligt långsamt så det är kanske inget bra sätt att stilla oron? ;)

• Frumu

Misstänker att det är lite spökveckor på g.. (kan de komma i v 9-10?) Kände knappt något illamående i morse och magen var inte lika svullen. Nu lite senare är jag möjligtvis liiiite illamående men det är ingenting jämfört med tidigare veckor. Usch, orkar inte vara orolig! :(

• Frumu
    MrsCD skrev 2013-06-05 09:37:22 följande:

Tror det är väldigt individuellt, så det kan de nog göra. Endel mår ju helt normalt under hela grav. Allt är normalt, liksom
    Det är det som gör det så lätt och svårt på samma gång ;)
Svar på tråden Januarimammor 2014