• anynom

Januarimammor 2014

Hej alla =) jag plussade i måndags med första barnet och på första försöket (trodde jag aaaaldrig). Är superglad men fortfarande lite chockad. Är nu i v 3+5 och beräknad till 30 januari =) 

Känner mig sjukt trött och har liksom värk i ryggen och magen, är sjukt orolig för det... Men verkar som det ändå är normalt? Börjat känna mig lite smått illamående idag, men hoppas verkligen jag slipper kräkas och sånt. Usch! Ringde barnmorskan idag för bor i storstad och fick inte hälsosamtal förrän den 17 juni... Känns lite sent, är i v 8 då. Men men =) dricker ju inte direkt alkohol eller röker så.

• anynom

Superbra tips med kläderna! Tänkte sticka ut idag och kolla vad det finns för något :) tyckte mina vanliga jeans igår var sjukt obekväma och satt hårt så vill köpa lite mjuka byxor med muddar och sånt :) ska tänka på att inte köpa för stort nu direkt!

Missfall tänker jag på varje gång jag går på toa och kontrollerar så att det inte kommit något blod eller annat konstigt. Men det är ungefär det. Tänker berätta för min familj imorgon och utgå från att allt går bra :) får jag missfall så är det jättehemskt, men känns värre att gå och dölja det och oroa sig "ifall att"....

När det gäller fosterdiagnostik ska jag göra allt som behövs för mig. Vi har en genetisk sjukdom i familjen som är väldigt allvarlig och jag måste kunna utesluta den sjukdomen innan jag kan slappna av helt :)

• anynom

Gud så tråkigt ScillaBlå! Rynkar på näsan Beklagar verkligen!{#emotions_dlg.flower}

Usch nu blir man ju lite orolig. Är så säker på att jag ska bli mamma i januari, missfall finns liksom inte ens på min karta. känner mig så säker för går snart in i vecka 6 men det är ju långt ifrån säkert egentligen Obestämd sambons lillasyster dog i mammans mage i v 40+4 så det är väl aldrig en garanti hur långt man än går. Nej usch och fy! Flera månaders oro nu eller? Eller ska man bara njuta och hålla tummarna? Orkar inte må dåligt "i förväg" liksom...

Svar på tråden Januarimammor 2014