Inlägg från: smurfmamman2014 |Visa alla inlägg
  • smurfmamman2014

Januarimammor 2014

Hej,

Plussade i lördags   Efter två MA är det dock lite svårt att glädjas fullt ut. Inga symtom än mer än molvärk men har varit likadant vid mina tidigare graviditeter (jag har fyra barn). Har en känsla av att illamåendet slår till med full kraft snart  

• smurfmamman2014
    lisa86 skrev 2013-05-21 20:48:58 följande:
    Ja jag mår illa sen några dagar tillbaka, första kräket igår morse, men hoppas innerligt att det inte blir värre!! Är det någon som har provat lergigan komp? slutar man må illa helt av dem? Och ni som skriver att ni önskar att ni mådde illa; GÖR INTE DET!! 😝 Men tröttheten är nästan värre tycker jag. Hur sjutton klarar ni som är trötta av att jobba egentligen???

JA den där tröttheten är hemsk, dock har den inte slagit in för mig än. Men man vet verkligen inte vad det innebär att vara trött försän man varit gravid
  • smurfmamman2014
    MrsCD skrev 2013-05-22 17:38:15 följande:
    jag lyckades boka en tid via vårdkontakter och fick tid för inskrivning den 14:e (kommer vara i vecka 11 då). Tror inte hälsosamtal behövs för min del. De påminde om att äta folsyra, men det gör jag redan. Jag tycker det är bra att man inte får tid för tidigt, vid den tiden har man ju gått förbi de allra osäkraste veckorna. Kommer knappt ihåg vad man gjorde på inskrivningen förra gången. Tar man blodprover? Skall ni ha pappan med?

Håller med ang hälsosamtalet, ger ju inte så himla mycket, mest prat om alkohol och räkning. På inskrivningen tror jag det är urinprov, blodprov, vikt och samtal bm
  • smurfmamman2014
    lisa86 skrev 2013-05-22 22:00:03 följande:
    Hemmeline och smurfmamman2014 jag hoppas verkligen att ni både slipper illamående och trötthet. 😊 Nästan alla jag känner som varit/är gravida har mått toppen hela graviditeten, så nog kan man klara sig undan!

Tror inte jag gör det, är mitt femte barn och har mått jätte illa med alla, men brukar dröja någon vecka till, men hoppas kan man ju alltid
  • smurfmamman2014
    FrökenBlå skrev 2013-05-22 22:58:13 följande:
    Under eftermiddagen/kvällen har jag haft rosaaktiga flytningar Gråter Vet att man kan ha det under graviditeten, men det känns ändå jättejobbigt och ledsamt..! Känner fortfarande mensvärk och mår lite illa till och från..tur att jag ska till MVC imorgon så jag kan fråga om detta...

Håller tummarna för att det går bra för dig idag. Behöver som sagt inte betyda något, utan förhoppningsvis är allt bra
  • smurfmamman2014

Då jag haft två MA nyligen så finns såklart oron där. Ska pga det göra ett tidigt vul ska boka tid i veckan, sen kan jag nog inte slappna av försän efter KUB eftersom det var där det upptäcktes första gången att vår bebis inte levde.

Att vi väljer att göra kub är för att vara förberedda om det skulle vara ett sjukt barn. Kan inte säga helt säkert att jag skulle behålla det vid alvarlig sjukdom. Vid förra barnet hade vi pratat igenom det innan (vilket jag tycker är en förutsättning om man ska göra KUB) och kände att ett sjukt barn är fortfarande vårt barn och vi kommer älska h*n oavsett. Men med tanke på att vi nu har 4 barn som skulle bli väldigt åsidosatta    så är jag inte så säker längre.

Nu har även lite fler symtom kommit här, tröttare, brösten har börjat ömma och fått sånna där prickar på bröstvårtorna (kommer inte ihåg vad de heter) och lite lätta ömma bröst, känner även att humöret inte riktigt är som det brukar   

• smurfmamman2014
    ScillaBlå skrev 2013-05-27 19:46:58 följande:
    Tack för omtankarna! Har en tid för VUL på onsdag, men som det känns just nu så är det kört. Ont i ryggen så jag knappt kan stå upp och blöder fortfarande. :(

Fy vad jobbigt för dig men kunde du inte få komma in tidigare idag. Är ju en hemsk väntan för dig.
    Tänker på dig 
  • smurfmamman2014
    ScillaBlå skrev 2013-05-28 05:45:40 följande:
    Sent igår kväll kom den lilla bönan ut. Nu finns inga tvivel, nu är det slut. Kan inte sova nu. Gör inte ont längre. Nu känns allt bara så tomt. Så meningslöst. Varför bli gravid när det blir så här? Andra missfallet i vecka åtta. Vågar man prova igen? Orkar man?
    Förlåt, jag ska inte förpesta er tillvaro mer. Lämnar tråden nu. Tack och lycka till!

Vet precis hur det känns har varit med om två MA, men är nu gravid igen. Och även om det är jobbigt så försöker jag tänka positivt och att vi kan bara inte råka ut för det en tredje gång. Lycka till och hoppas att du snart blir gravid igen med en liten böna som vill stanna.
    Kram
  • smurfmamman2014

Oj här har det hänt mycket under helgen

Jag stannar här jag med. Mår fortfarande inte så illa men är helt slut i kroppen, hade nog kunnat sova hela förmiddagen. Kvällarna går dock rätt ok.    Idag blir det fix i trädgården i det fina vädret och längtar tills onsdag kväll då min man kommer hem så kanske man kan få sova lite längre i helgen

• smurfmamman2014
    zaza81 skrev 2013-06-03 16:40:06 följande:
    Jag hoppar gärna in i denna gruppen också!
    Plussade för en vecka sedan, har  en beräknad BF den 29.e Jan.

Är super nojjig och nervös för allt, första gången jag är gravid efter 3 års försök och misslyckade IVF.

// zaza
    Vad roligt, Grattis och välkommen
Svar på tråden Januarimammor 2014