Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

Januarimammor 2014

Får jag vara med här? Fick veta idag att jag väntar syskon med bf 5/2. Men kan ju likaväl bli i januari =)

Första barnet är född i december 2010.
    Jag är i vecka 3 eller nåt, ÄL+10 bara, känns helt sjukt.
    Tog ut hormonspiral den 25e april så det har gått undan...

Jag fyller snart 25 och borr norr om Göteborg med man o barn =)

• Malimari
    lisa86 skrev 2013-05-26 20:26:17 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här och det dröjer nog igen efter det här inlägget. Jag mår så illa och är så trött så jag orkar absolut ingenting. Det är vidrigt att må såhär!! Jag kämpar för att "överleva" en dag i taget och hoppas det går över snart. Är det någon mer som mår såhär?

Usch, lider med dig och alla som behöver må så illa av nåt man längtar efter.. :(

Var nästan aldrig illamående förra gången jag var gravid, denna gången är det väl för tidigt att avgöra än..  
  • Malimari
    Frumu skrev 2013-05-28 14:19:42 följande:
    Åååh, vad trött jag är nu! Hur gör ni andra för att orka jobba?! Zzz....

Bra fråga, är ju inte direkt så att man kan hälla i sig koffein heller.. :( Jag bara lider igenom dagarna och däckar på kvällen (med sonen hoppandes på mig typ)..
  • Malimari
    Frumu skrev 2013-05-28 18:43:22 följande:
    Är det någon av er som testat att ta något mot illamåendet? Jag kände oxå att mitt blev mycket värre i v8 så i går tog jag en postafen. Tänka sig att det faktiskt hjälpte en hel del! :) Frågan är bara hur ofta/länge man vågar ta dem?

Tycker du ska ringa en BM och höra, med tanke på att ordinationen blir lite annorlunda om man jämför med en icke gravid person som kanske bara behöver ta vid enstaka tillfällen.
Svar på tråden Januarimammor 2014