• Syltan

Januarimammor 2014

Hm nu avslöjar ni ju er ändå här med era namn?

• Syltan

Jag stannar nog här, känns risky på fb :)

• Syltan

Jag mår inte illa alls, har bara spytt en gång och det kom lite som en överraskning :)

• Syltan

Sånt vågar jag inte ens tänka på ännu.. Känns som att jag jinxar det då.

• Syltan

Jag tycker det känns skönt att närmsta vännerna vet, det blir ju ett jävla smusslande annars och svårt eftersom man knappt kan tänka på annat.
    Jag väntar dock med att berätta för mina föräldrar. Vill inte att de ska bli ledsna om det inte blir något..

• Syltan

Jag känner mig inte mer hungrig utan snarare mer sugen och tillåter mig att äta mer nu än innan..

• Syltan

Haha känner igen det där! Jag har tagit tre tester de senaste veckorna..
    Gör man ultraljud så tidigt? Jag ska skrivas in hos mvc om typ 2 veckor

• Syltan

Men omg!!! Min sambo ska inte ens med då, jag trodde inte det skulle bli så spännande och sa att han kunde jobba istället. Haha, men åh!
    Jag trodde man mest skulle prata om hur jag mår och sånt. Det vet han ju liksom redan :)

• Syltan

Herregud jag inser att jag har noll koll, men jag tror det bara är inskrivning.
    Ser iallafall fram emot det, att det ska bli mer "på riktigt". Som en bekräftelse på något sätt :)

• Syltan

Jag är i vecka 9, och tiden har aldrig gått såhär sakta i hela mitt liv! Åh vad jag längtar till jag bara kan berätta för alla och våga köpa babygrejer! :)

• Syltan

Tom fosterhinna? Så ska man behöva oroa sig för det också.

• Syltan

Jag är svinorolig för det, försöker att intala mig hela tiden att det är stor risk att det sker med tanke på hur vanligt det är.
    Jag vågar inte glädjas till fullo förrän de 12 veckorna har gått.

• Syltan

Åh vad kul Zaza, jag håller tummarna!

• Syltan

Alla sätt att stilla oron är bra sätt, även om de inte är "säkra". Ingen mår bra av att vi går och oroar oss för minsta lilla sak.

• Syltan

Jag tycker inte att han ska det, dels är det tidigt och dels är det ju lite längre kvar tills han ska vara hemma.
    Jag ska troligtvis själv på arbetsintervju snart och har funderat på det där mycket, får jag jobbet kommer jag knappt hinna avsluta provanställningen innan jag ska gå på FÖL. Dock har jag beslutat att jag kommer att berätta det om de erbjuder mig tjänsten, känns fult att gå bakom ryggen och det känns som att risken att de inte vill ha kvar mig efter provanställningen ökar då. Är de så fräcka att de drar tillbaka erbjudandet då så får det vara så.
    Hade jag varit man hade jag däremot väntat med det.

Svar på tråden Januarimammor 2014