• MrsCD

Januarimammor 2014

FrökenBlå skrev 2013-05-26 17:43:24 följande:
    Oj, jag har inte ens börjat tänka på mammakläder - kanske ett bevis på att det ännu inte riktigt sjunkit in att jag ska bli mamma!! Blir så glad varje gång jag tänker på det! Jobbar inom sjukvården och där kan vi ju bara ta ett större plagg om man vill dölja magen så länge som möjligt, det är när man måste börja ha muddbyxor som man blir avslöjad direkt!

Vi har beslutat oss för att göra KUB och har diskuterat hur vi ska göra beroende på vilket resultat vi får..känns väldigt skönt nu när det är bestämt..

Har gått in i v. 9 och tycker att jag mår mer och mer illa, till och med på jobbet får jag episoder av illamående och molvärk. Tröttheten efter ett arbetespass är mer påtaglig och humöret spretar åt alla möjliga håll..stackars min sambo! Flört

Vecka nio är ju en bra bit på väg! Jag gick in i vecka 7 idag. Tänker mycket   på det lilla pyret som ligger där inne och växer. Undrar vad det är för en och hur den kommer att se ut. Hoppas han (rätt övertygad om att det är en kille) kommer hänga kvar tiden ut och vara frisk. Jag mår illa till och från. Inte alls lika mycket som med dottern, men det känns. Kommer nog bli ännu värre tror jag. Det var v 8 och 9 som var jobbigast sist, så vi får vänta och se.

Jag har varit riktigt nere idag, men det kanske beror på att vi hade slut på kaffe Varit rejält sur och otrevlig. Inte den perfekta modern på mors dag, precis . På tal om mödrar så har jag fortfarande inte berättat för mina föräldrar. Svärmor vet däremot. Har inte känts som om rätt tillfälle har dykt upp...
  • MrsCD

Vad tråkigt att höra Scilla Blå! Kan det finnas hopp ändå?

• MrsCD

Min flicka väckte mig kl 05 i morse och det har verkligen satt sina spår. Illamåendet har trappats upp en nivå och jag kommer nog sova gott i natt. Hoppas det inte kommer nå kräkstadiet, för jag har precis börjat ett nytt jobb och det finns liksom inte möjlighet att springa iväg och kräkas. Jobbigt när folk luktar illa.

Har ni börjat fundera på namn än? Vi har"sparat" pojknamnet sedan förra gången som favorit, men det kanske blir nåt annat sen. Tjejnamn har vi ett par stycken potentiella, men ingen superfavorit. Som andranamn tänkte vi ha antingen pappans brors namn eller min systers.

• MrsCD

Blä, här har illamåendet gått upp ännu en nivå. Kräks inte än, så det får väl gå ändå. Känns ändå bra att det lilla pyret påverkar kroppen på något sätt, så man vet att den är där. Illamående är väl inga garantier för att det inte blir missfall, men det är en bra påminnelse i alla fall.

Vi skall göra KUB, så det blir UL den 1/7 om jag kan få ihop det med jobbet. Skall bli spännande. Då är jag i vecka 12 så då borde man se ordentligt.  Häftigt att det händer så mycket nu de här första veckorna.

• MrsCD
    No07va skrev 2013-05-30 07:25:37 följande:
    Jag är lycklig att jag än så länge inte alls känner mig speciellt gravid. Magen börjar bli svullen så byxorna sitter tajt nu.
    Tidigare har illamåendet tagit över totalt och började spy direkt.
    Jag blev orolig att något va fel så i förgår köpte jag ett nytt digitaltest som visade gravid 3+. 1 vecka tidigare visade testet gravid 1-2 så nog ökar hct.

Trevligt med fler mammor här inne!

Praktisk med digitester! Först när jag testade fick jag jättesvagt plus, så jag bestämde mig för att inte köpa fler dyra tester utan vänta på att mina billiga tester skulle komma med posten. Dock blev det fel med leveransen, så jag fick köpa ett nytt ändå, som visade starkt plus. Höll mig i alla fall 5 dagar Nu har jag 10 billiga tester som jag kan slösa lite med. Testade här

Vad fick du förra gången? Jag fick ju en tjej sist och mådde jätteilla från vecka 5 till 15, värst i 7-9. Nu är jag i vecka 7 (6+4) och även om det jobbigt nu så är det inte alls samma sak.
  • MrsCD

Svårt att inte berätta tycker jag. Ibland bara bubblar det ur mig, t ex råkade jag berätta för en kille på jobbet som jag verkligen inte hade behövt säga något till. Hittills är det våra familjer, mina vänner och min chef. Och så den där manliga kollegan. Jag ville berätta för chefen eftersom jag tyckte det var schysstast att hon förstod hela situationen. Hon har varit väldigt hjälpsam. 

• MrsCD

Kul med FB-grupp, men jag tror jag stannar här på FL. Några andra som hänger kvar?

• MrsCD

Hade min första förlossningsdröm med denna graviditeten, men det kom ingen bebis. Vet inte hur många gånger jag drömde att jag födde barn när jag väntade dottern. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle bli på riktigt.

• MrsCD
    Patricia1984 skrev 2013-06-01 09:45:16 följande:
    Jag har drömt att vi väntar tvillingar :)

Spännande! Tänk om det är sant?

Kul att så många vill stanna här. FB har sina fördelar, men jag tycker det är bättre här.

Jag mår mer och mer pyton och är så trött så trött. Vi gick några km till sjön för att bada idag och jag blev väldigt andfådd. Det är ganska backigt, men jag brukar klara den promenaden utan att flåsa annars. Härligt att bada i alla fall.

Har faktiskt redan budat på lite bebiskläder på Tradera.  Skulle det skita sig så kan man ju ge bort dem. Mitt tips för bebiskläder är omlottbodies. De flesta bebbar gillar inte att man drar kläder över huvudet och om man har ett kräkbarn som min dotter så blir det många byten. Endel gillar inte att det blir en V-ringad glipa, men min knodd hade alltid haklappar så det syntes inte. En smaksak givetvis, men jag föredrog omlottisarna i alla fall upp till stl 62. Sist hade vi underskattat hur mycket kläder som gick åt. Dessutom trodde jag att jag skulle få en jättestor bebis så jag köpte bara 56, inte 50. Resultatet blev att hon försvann i sina kläder. Fick låna kläder av en som fått små tvillingtjejer och i början funkade deras 44:or bra.
Svar på tråden Januarimammor 2014