Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Vilket hemlarm?

Alla bolag anlitar idag Securitas väktare. Det enda som idag skiljer bolagen åt är egentligen för att vara riktigt ärlig.

Vi använder idag Garda Alarm hemma(hade tidigare Securitas direkt) Då de erbjuder samma säkerhet med kameror, rökdetektorer och Securitas väktare för 189kr per månad.

Securitas höjde ju dessutom mitt pris varenda år Och en av mina vänner som har Sector Alarm säger att de gör exakt samma sak om dem.

Garda erbjuder ju en avbetalning så jag betalar 189kr i månaden som en avbetalning och en ggr per år 400kr för koppling till larmcentral.

Skillnaden i pengar.
    Garda 2680kr/år
    Verisure 3600kr/år + installation på i regel som lägst 3500 kr
    Sector alarm 4000-4800kr/år           

• Anonym (Kalle)

Skyltarna gör halva jobbet när det gäller larm. Tjuven väljer i första hand ett hus som är olarmat.

Men tro mig tjuven vet om du har ett larm med anslutning till larmcentral eller inte beroende på vad du har för skyltar. Om vi nu leker med tanken att du nu skulle få ett riktigt inbrott och dina grannar går runt för o kika. Vad händer om tjuven märker det och känner sig trängd?? 

De har ju oftast någon typ av verktyg för att ta sig in eller hur.

De larm du pratar om nu är de gamla rörelsedetektorslarmen där man alltid måste skicka en väktare för att bekräfta varför larmet tjuter. De nya kameralarmen utesluter första utryckningen för väktare utan då ser man på larmcentralen om det är rökutveckling när rökdetektorn löst och om det är folk i huset när inbrottslarmet löst. Beroende på händelse kan de skicka rätt typ av insats och givetvis efter att ringt dig. Brandkår eller polis och väktare.

Ok 45 minuter då hinner ju huset brinna upp också tyvärr. När grannar ser att det brinner är när rök stiger genom tak eller lågor slår ut genom fönster och då är huset borta. I det fall när ett hus helt brinner ner har försäkringsbolag ett åldersavdrag på mellan 60-72000 kr som du själv måste betala för att återställa alternativt bygga upp ett nytt hus.

Svar på tråden Vilket hemlarm?