• ChaosMum

HJÄLP! Vilken surfplatta till en 3.5åring?

Ska köpa en sån där surfplatta till vår son som är 3,5 år nu då de har en på dagis som han tycker är rolig och verkar lära sig en hel del på.

Jag erkänner att jag och sambon absolut inte kan någonting om dessa manicker. Det finns inte ens en sån där Iphone eller liknande i hushållet utan vi kör med telefoner med knappar och trivs med detta.

Vad ska vi tänka på?
    Vilken är bäst?

Förklara som om jag vore 3 år för det är vi i denna djungeln!

Ett krav vi har är att den måste vara tålig alternativt att det finns nåt skal som jag förstått man kan köpa till som gör den mer stöttålig.

Vi önskar också att skärmen inte är alltför liten.

Länka jättegärna!

Jag är min egen framgångssaga.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-13 08:03
    Undrar också om man som vuxen kan surfa på dem?

Och det här med minne? Går det att sätta i ett bättre som med vissa mobiler man hade förr där man hade en sånt minneskort (och som jag har nu *s*)
  • Svar på tråden HJÄLP! Vilken surfplatta till en 3.5åring?
  • Anonym (..)

Ska den vara tålig med skal så är kanske kurio det bästa alternativet "surfplattan för barn" dock så kan man bara ladda ner appar från kurios egna "appstore" och det är inget större utbud där men till en 3 åring räcker der nog gott o väl. Den är relativt billig oxå kostar ca 1700kr. Där har oxå ni föräldrar helkoll på vad han får göra. Vill ni dock ha en bättre surfplatta som passar bättre för hela familjen skulle jag satsa på en ipad eller en samsung. Till jul köpte jag en kurio till min 4,5 åring och varsina samsung nexus 7 till de större. Min 4 åring som då var van vår ipad var inte jätte nöjd med sin kurio

• Alexi

Vi har en ipad 1 till barnen, de är 2 och 4 år. Funkar jättebra. Vi har ett fordral till den som faktiskt gjort att den klarat en hel del trilla i golvet.

Jag vet inte hur det funkar med appar osv till andra märken, känns ju som att det mesta är till iphone/ipad eller android.

• Mr M

Det givna svaret enligt mig är en ipad mini alternativt den normalstora ipad:en (räcker gott med en 2:a).
    Det är gedigen kvalitet och han/hon kommer ha nöje av den i måånga år. För extra säkerhets skull köper Ni då till ett silikon skal för en hundring.

• ChaosMum

Lite att fundera och tänka på men jag glömde fråga, kan man själv surfa på dessa?
    *skäms för jag är sååå otroligt icke uppdaterad med ny teknik*

• Emmeliina

Vi hade en rätt så gammal ipad 1 som vår tvååring nu mer eller mindre har tagit över. Har några vänner som har ipad 2 och 3 till sina barn men som nu letar efter en ipad 1 just för att dem tyckte den var lite tåligare om dem råkar tappa den eller så. Den funkar iaf jätte bra för henne och den går även att surfa på för oss vuxna :)

Nicole 110322 <3
  • Gurkan

iPad. Vi har en samsung och en iPad och till ipaden finns mycket bättre appar för barn.

• Muminski

Surfplatta till en 3 åring- vart är världen på väg?? *bakåtsträvande moralist*

• Anonym (utomhuslek)
    Anonym (*facepalm*) skrev 2013-05-13 08:06:55 följande:
    Jag skulle ALDRIG köpa en surfplatta till en tre åring, skulle inte ens köpe en surfplatta till en 9 åring eller en 10 åring.
    Låt barnet leka och ha skoj istället för att sitta och glo framför en jävla platta! Barnen har klarat sig utan sån teknik i alla år, varför MÅSTE de ha det nu? Dö de annars? Stackars barn...
  • ChaosMum
    Anonym (*facepalm*) skrev 2013-05-13 08:06:55 följande:
    Jag skulle ALDRIG köpa en surfplatta till en tre åring, skulle inte ens köpe en surfplatta till en 9 åring eller en 10 åring.
    Låt barnet leka och ha skoj istället för att sitta och glo framför en jävla platta! Barnen har klarat sig utan sån teknik i alla år, varför MÅSTE de ha det nu? Dö de annars? Stackars barn...
    Men nu var det väl inte riktigt den frågeställningen som jag tog upp?

Du vet inte ett skit om mitt barn och anledningen till att vi ens nu tänker köpa en.
    Han har svarat otroligt bra på surfplattan de har på dagis och jag ser gärna att han faktiskt sitter still lite mer.

Vi alla har klarat oss utan all teknik i så många år men ändå går utvecklingen framåt.

• Emmeliina
    Anonym (*facepalm*) skrev 2013-05-13 08:15:34 följande:
    Nej, tv är sällan på hemma hos oss. Men mina barn verkar må bra ändå, konstigt va? Vill inte att mina barn ska bli små tjockisar med fyrkantiga ögon. :p Det är fult. Haha. Mina barn lär sig av böcker och "normala" leksaker.

Ja mitt barn verkar också må bra och kan leka med annat också utan problem, jätte konstigt!
    Nicole 110322 <3
Svar på tråden HJÄLP! Vilken surfplatta till en 3.5åring?