Inlägg från: Doofie |Visa alla inlägg
  • Doofie

Varför är vi rädda för satanism?

Detta är inte 80-talet :p

You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • Doofie

Men om man läser det gammla testamentet och sen det nya så ser man att det är helt olika gudar.

You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • Doofie
    dirpower skrev 2013-05-14 00:01:52 följande:
    Hur menar du nu? Byttes gud ut?
    Ja han byttes ut mot tre ägg och en höna.
  • Doofie
    dirpower skrev 2013-05-14 00:12:03 följande:
    Du får gärna utveckla tankegången. Jag känner inte igen det du påstår.
    Läs istället, om du är smart så fattar du, men om inte ... Tja. ;)

• Doofie

VojneVojne verkar vara en viskvinna. I like.

• Doofie
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:38:46 följande:
    Om Gud hade tyckt att den där döda-inte-regeln var så himla viktig hade det kanske varit smartare att kläcka ur sig "den som-är-utan-synd-kastar-första-stenen-klausulen innan han införde stena-dina-olydiga-barn-budet istället för att vänta 1000 år innan han inför den livräddande andra-kinden-till-regeln??
    Som sagt, det kanske inte var samma "gud". I'm just saying...
  • Doofie
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:44:20 följande:
    ja antingen är han inte den enda guden .
    Ja man kan ju vara en gud även fast man inte sä så snäller... Drömmer
  • Doofie
    dirpower skrev 2013-05-14 00:47:49 följande:
    Nu tolkar jag dig:

Du vill alltså att jag ska läsa allt helt själv. Från början till slut och under dessa år jag sitter och läser så kommer jag på något magiskt sätt att förstå varje mening ur ditt perspektiv. Jag vet inte vem du är och känner inte till något om dig och ändå ska jag förstå ditt perspektiv på ett helt magiskt vis. Om jag inte förstår vad du menar efter alla dessa års forskning i texterna så avslutar du med att säga Tja. Alltså... Du har därmed förklarat att din åsikt egentligen inte var värd något eftersom att du själv inte klarar av att svara för den.

Du kan omöjligt lägga bevisbördan på mig när det är du som kommer med ett sådant påstående. Du påstår något och svarar för dina tankar eftersom att det är ditt perspektiv. Är din åsikt av värde så behöver du förklara den. Värderar du inte dina egna åsikter? Är de inte värda att redas ut? Om det inte är värda att redas ut så... Tja :)
    Japp läs allt helt själv. Har du ens läst gammla o nya testamentet? 

Jag är lite magisk av mig.
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?