Inlägg från: Johan75 |Visa alla inlägg
  • Johan75

Varför är vi rädda för satanism?

Är det någon som är rädd för satanism? Ja, förutom Sivert Öholm då.

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    dirpower skrev 2013-05-14 10:48:10 följande:
    Eftersom att satanismen drabbar de som håller på med den så borde det finnas många satanister som är rädda.
    Nu misstänker jag starkt att så inte är fallet, men du menar alltså att det bara är satanister som behöver vara rädda för satanism? 
  • Johan75
    dirpower skrev 2013-05-14 15:05:36 följande:
    Om du är rädd för att dö så kanske du har anledning att vara rädd för satanismen. Biltrafiken skördar betydligt fler offer skulle jag tro och ändå är jag helt orädd i trafiken. Apropå statistik så skördar självmord mycket mer än trafiken. Risken att utsättas för en känsla av att vara värdelös och oälskad är mycket hög.

Är du rädd för satanismen?
    Ja är inte ett dugg rädd för satanismen, inte heller tror jag på (eller är rädd för) satan. Satanister däremot är en annan femma, men jag har aldrig, mig veterligen, stött på en troende satanist. 
  • Johan75
    AndersFl skrev 2013-05-19 13:23:51 följande:
    Nej jag har märkt att det spårat ur lite. Jag hade sett fram emot en mer givande debatt om satanism. Det är intressant för mig då jag haft en yngre kusin som blev mentalsjuk iom att han var satanist i sin ungdom, som du kan läsa om tidigare i tråden.

Är det inte trådens huvudämne man vill diskutera kan man ju förslagsvis starta en ny tråd!

Hönan eller ägget?
  • Johan75
    AndersFl skrev 2013-05-19 14:42:30 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar, men jag kan säga som så att min kusin ägnar sig åt kristen välgörenhet idag, för att "kompensera" för sin tid som satanist.

Han säger att han aldrig mer kommer att hemfalla åt ondskan, av fullt förståeliga skäl!

Menar helt enkelt att det kanske var mental ohälsa som gav "satanismen" lika mycket som tvärt om.
  • Johan75
    dennis02 skrev 2013-07-25 02:53:25 följande:
    Det jag för övrigt ofta ställer mig frågande till ibland är hur ateister kan hänvisa till den allmänna moralen när de samtidigt inte anser att det finns någon moral eller rätt och fel. 

Enligt min erfarenhet så stämmer inte detta. Väldigt få "ateister" anser att det inte finns någon moral. Vad vissa ateister däremot brukar påstå är att denna moral inte är fast utan föränderlig. 
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?