Inlägg från: dennis02 |Visa alla inlägg
  • dennis02

Varför är vi rädda för satanism?

De som har fört krig i religionens namn har ju knappast levt efter religionens kärleksbudskap. Att vara satanist däremot är att vända sig direkt till ondskan och anamma den medvetet. Jag har alltid tyckt att hårdrock och satanism är lite töntigt. Vill de briljera med att vända sig till den mörka sidan kan de ju åka till något krigshärjat land eller något land där människor svälter så får de känna på vad riktigt ondska är! Att posera på en scen med dödskallar och avhuggna grishuvuden är bara patetiskt.

• dennis02

Om man som jag, tycker att homosexualitet är äckligt och motbjudande, är det något fel på mig då? Är jag inte naturlig?

• dennis02
    Inpius skrev 2013-07-24 18:07:37 följande:
    Pedofili i sig är varken positivt eller negativt. Det är bara känslor.
    Synd att inte fler är inne och läser i tråden. Jag tror du skulle ha fått rätt häftiga reaktioner på det där påståendet annars. Det jag för övrigt ofta ställer mig frågande till ibland är hur ateister kan hänvisa till den allmänna moralen när de samtidigt inte anser att det finns någon moral eller rätt och fel. Man skulle ju då kunna dra det så långt som att påstå att alla ateister och satanister har tendenser till pedofili.

• dennis02
    Inpius skrev 2013-07-25 14:17:17 följande:
    Vad skulle vara fel/negativt/dåligt med pedofili? Om du t.ex. har preferenser så att du älskar kvinnor med långt svart hår och tunn, rak kroppsbyggnad, då finns inget dåligt i det. Om du däremot börjar våldta en massa svarthåriga smala kvinnor, så är det ett lagbrott. Men bara dina känslor, att du tänder på det, är inte på något vis negativt. Förstår du? Samma sak med pedofiler. Alla pedofiler är inte automatiskt våldtäktsmän bara för att de råkar tända på barn. Slutsats: pedofili i sig är inte negativt. Det är inget man rår för.

Jag har aldrig upplevt att ateister hänvisat till moral och sedan förnekat den. Faktum är att jag aldrig träffat någon människa utan moral, ateist eller ej.

Hur du utifrån det kan säga att ateister och satanister har tendenser till pedofili kan jag inte förstå. Hur kan ens filosofiska åsikter ha något som helst att göra med sexuella preferenser? Varför skulle de göra att alla blir lite småkåta av ungar? Jag förstår mig inte på hur du tänker. 
    Jo men om man inte anser att det finns något som är rätt eller fel, inte ens pedofili, så har jag svårt att förstå vad man är för människa. Det måste ju ändå finnas gränser?

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • dennis02
    Inpius skrev 2013-07-25 17:51:35 följande:
    Så nu har vi alltså bytt ämne och diskuterar min syn på moral? Okej... Nej, om du tänker efter så existerar egentligen inte "rätt" eller "fel" över huvud taget, utan det är bara något folk som inte kan fatta beslut på egen hand behöver. Han saker är i sig varken rätt eller fel.
    Det innebär alltså att du personligen inte har något emot om ett barn blir utsatt för övergrepp av föräldrarna?

• dennis02

Är man satanist bejakar man ondskan! Det spelar ingen roll om man påstår att kristendomen har blod på sina händer. Att vara satanist innebär att man ansluter sig till den mörka sidan. Jag har själv varit satanist så jag vet vad det innebär. Jag hade sådana hemska upplevelser, bl.a. genom att använda mig av Ouija-brädet, så jag vet vad jag talar om.

Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?