Inpius skrev 2013-07-25 14:17:17 följande:
Vad skulle vara fel/negativt/dåligt med pedofili? Om du t.ex. har preferenser så att du älskar kvinnor med långt svart hår och tunn, rak kroppsbyggnad, då finns inget dåligt i det. Om du däremot börjar våldta en massa svarthåriga smala kvinnor, så är det ett lagbrott. Men bara dina känslor, att du tänder på det, är inte på något vis negativt. Förstår du? Samma sak med pedofiler. Alla pedofiler är inte automatiskt våldtäktsmän bara för att de råkar tända på barn. Slutsats: pedofili i sig är inte negativt. Det är inget man rår för.
Jag har aldrig upplevt att ateister hänvisat till moral och sedan förnekat den. Faktum är att jag aldrig träffat någon människa utan moral, ateist eller ej.
Hur du utifrån det kan säga att ateister och satanister har tendenser till pedofili kan jag inte förstå. Hur kan ens filosofiska åsikter ha något som helst att göra med sexuella preferenser? Varför skulle de göra att alla blir lite småkåta av ungar? Jag förstår mig inte på hur du tänker.
Jo men om man inte anser att det finns något som är rätt eller fel, inte ens pedofili, så har jag svårt att förstå vad man är för människa. Det måste ju ändå finnas gränser?