Inlägg från: Inpius |Visa alla inlägg
  • Inpius

Varför är vi rädda för satanism?

Orcha skrev 2013-07-19 00:58:49 följande:
    Mjo...
    Jag gillar min ensamhet.

Utan att tro på övervakning.
    Varken hin, han eller dess församling.

Precis. Ensamhet är trevligt
    Hail Satan!
  • Inpius
    dennis02 skrev 2013-07-19 01:15:03 följande:
    De som har fört krig i religionens namn har ju knappast levt efter religionens kärleksbudskap. Att vara satanist däremot är att vända sig direkt till ondskan och anamma den medvetet. Jag har alltid tyckt att hårdrock och satanism är lite töntigt. Vill de briljera med att vända sig till den mörka sidan kan de ju åka till något krigshärjat land eller något land där människor svälter så får de känna på vad riktigt ondska är! Att posera på en scen med dödskallar och avhuggna grishuvuden är bara patetiskt.
    Fast musik och satanism och utseende har ju inget med varandra att göra. Jag lyssnar på typ black metal och klär mig i svart, ja, klätt mig så har jag gjort ända sedan mellanstadiet, musiken har jag älskat hela livet (sedan bebisålder) och det har inget med satanism att göra alls.
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-19 01:19:55 följande:
    Du får använda vilka ord du vill, gud eller ängel eller något annat.
    Men du tror alltså på båda entiteterna?
    Tja, inte enligt den kristna definitionen/versionen i alla fall
    Hail Satan!
  • Inpius
    mycketsaft skrev 2013-07-19 12:01:20 följande:
    Du tror på gud och djävulen, som att kristna, muslimer och judar också tror på det.
    Nej, enligt mig har de fel uppfattning
    Hail Satan!
  • Inpius
    amatullah99 skrev 2013-07-19 13:26:11 följande:
    För att man kan få psykiska besvär samt skada människor och djur 
    Var har du fått det ifrån? Det UNDERLÄTTAR psykiska besvär om något.
    Hail Satan!
  • Inpius
    mycketsaft skrev 2013-07-19 18:58:35 följande:
    Alltså att du inte håller med dem eller tror du på en annan satan än den i bibeln/koranen?
    Är inte det samma sak? Nej, jag håller inte med. Ja, jag tror på en annan version.
    Hail Satan!
  • Inpius
    amatullah99 skrev 2013-07-20 04:54:54 följande:
    Jag försäkrar dig att jag vet mycket ,mycket mer än vad du anar och har varit med om vissa saker 
    Jag skulle mer än gärna ta del av dina erfarenheter, för hur det skulle leda till psykiska besvär övergår verkligen mitt förstånd.
    Hail Satan!
  • Inpius
    amatullah99 skrev 2013-07-20 12:27:52 följande:
    Folk har blivit helt galna med väldigt starka hallucinationer 

Det var de nog redan innan i så fall. Filosofi orsakar inte psykisk labilitet och verkligen inte hallucinationer; det finns ingen som helst fysisk, kemisk eller biologisk förklaring till det. Personerna i fråga var antagligen galna redan innan, eller så har de bara fått i sig syra.
    Hail Satan!
  • Inpius
    mycketsaft skrev 2013-07-20 17:15:10 följande:
    Nej det är inte samma sak. Alltså om du tycker att deras skrifter stämmer men du tycker att de resonerar fel, eller om du har typ en djävul som inte finns med i bibeln alls.
    Deras skrifter stämmer inte, utan är en massa påhittade sagor för att folk ska känna sig bättre. Dessutom, som jag nämnde tidigare, är det dessutom otroligt förvridet. Jag vet inte mycket om vad som står i Koranen, men Bibeln är i alla fall hur konstig som helst. Deras älskade och oändligt gode Gud är ju riktigt elak! Hur han kan framställas som den gode i historien övergår mitt förstånd
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-20 17:34:08 följande:
    Men du skrev själv "Av nån anledning tycks många tro att satanism går ut på att tillbe satan och utföra människooffer. Detta kallas djävulsdyrkan. Satanism går i princip ut på att leva egoistiskt."

Du säger det som det vore fakta men det är ju enbart en åsikt. Jag förstår inte varför LaVeys satanism får bestämma så mycket, COS har inte haft några aktiviteter att tala om på 25 år jämfört med dom "djävulsdyrkande" inriktningar sig idag är betydligt större.
    Kanske för att det är den enda som faktiskt är organiserad, har allt ihopsamlat i böcker osv? Till skillnad från en massa lösryckta nollor som kallar sig satanister fast de i princip bara är kristna som gjort ett annat val i vem de föredrar i Bibeln
    Hail Satan!
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?