Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

VojneVojne skrev 2013-05-15 00:17:02 följande:
    allt från den som räknas ond av alla till den som förbereder till ondska...u name it....
    jag har ingen aning faktiskt, vilka synder leder till helvetet enligt den muslimska doktrinen?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 00:22:08 följande:
    Inte nödvändigtvis ska vara muslimskt, säg nåt du anser är ond?
    att hindra homosexuella från att gifta sig och skaffa barn
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 00:34:26 följande:
    Ja det säkert djävulen har sina fingrar i det hela kan lova dig men människor hjälper till med...
    hm, sist jag kollade var inte Gud överförtjust i tanken på att bögar gifter sig heller..

Betyder det att de som förespråkar homoäktenskap begår en synd både i Djävulens och i Guds ögon?
    isf kan man ju inte vara Gud till lags utan att samtidigt även vara Lucifer till lags!?

Hur löser man det? 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 00:41:57 följande:
    Du förstod det som du ville, jag sa inte att djävulen hindrade dem...
    att hindra homosexuella att bilda familj är ont, så det är något som Lucifer försöker manipulera människor att göra, eller hur?

Samtidigt fördömer även Gud homosexuell familjebildning, så den som förhindrar att bögar bildar familj är goda (och onda)  

när Lucifer och Gud vill samma sak (tex förhindra homoäktenskap) kan du inte tillfredsställa Gud utan att samtidigt tillfredsställa Lucifer (och dessutom hamnar du i helvetet för att du lät dig manipuleras att sabotera för bögarna som vill bilda familj) 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 01:02:13 följande:
    Den här frågan är lite komplicerat men jag säger så här, Allah swt är mkt barmhärtig och den som vill skonas från ondska söker skydd från Allah... Det löser sig tillslut...
    så de som vill vara säker på  att inte hamna i helvetet förespråkar homoäktenskap?!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 01:09:12 följande:
    De får göra vad de vill för min del, som jag gör precis va jag vill... Jag tar mina konsekvenser och de får ta sina eller hur. Jag kan inte säga nåt om det...

Tidigare skrev du att Lucifer manipulerar människor att göra onda saker, men nu vet du inte om han manipulerar människor att diskriminera??

Antingen stämmer det inte att Lucifer manipulerar människor till ondska eller så är diskriminering inte "ont".

Hur ska du ha det?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 18:38:41 följande:
    Ett bra beslut du har tagit, den kunskapen jag har och din kunskap säger olika saker så ingen ide att diskutera...

Det är väl det som är själva startpunkten för en diskussion?!

Hur ska ni annars kunna reda ut vem av er (om någon) som har rätt?
  • Selfish Geene
    dessan59 skrev 2013-05-15 21:34:30 följande:
    carl s

jamen vad är det du reagerade på i mitt inlägg då? 

Förmodligen att du drog väldigt detaljerade slutsatser från YTTERST lite information.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 22:57:11 följande:
    Det ganska ointressant vem har rätt, detta är inget  "vem vill bli miljoner"...

Om man inte bryr sig om vad som är sant är det förståss ointressant om man har rätt eller fel.

Men jag vill leva med så få missuppfattningar som möjligt så för mig är det av yttersta vikt!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:01:04 följande:
    Djävulen är mkt smartare än vad människan är, den kan få dig att tro det som rätt sen få dig ångra... Jag utmanar inte djävulen utan jag försöker sköta det som angår mig, vill inte bli måltavla...

Hur vet du att det inte är just att få dig "att inte utmana Djävulen" som är Djävulens plan?
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?