Rikard skrev 2013-05-15 08:26:11 följande:
1) Men du känner till att det finns andra som inbillar sig att guden bryr sig om hur folk klär sig? Vems gudsuppfattning är den riktiga? Varför kan inte den där guden komma och reda ut frågetecknen? (Svaret är naturligtvis för att guden inte finns, men det har tyvärr en del fortfarande inte insett.)
2) Att gud kräver bekräftelse som ett dagisbarn gör bara guden ovärdig i mina ögon.
3) Du känner inte till att guden påstås skicka folk till helvetet? Hur kan du ha missat det? Eller menar du att helvetet är ett rimligt straff? I så fall är din tro verkligen skrämmande. Hur kan en människas medkänsla bli så skadad av religionen?
4) Det är snart 30 år sedan jag läste Koranen, som jag till stora delar fann nästan oläsbar, så jag kan inte ge exempel från den boken, men i Bibeln finns det hur många exempel som helst på hur guden uppmanar till bland annat förintelse av hela folk bara för att nämna de mest uppseendeväckande brotten mot mänskligheten som guden uppmanar till.
Så här är det Rikard, innan våra kroppar skapades skapades våra själar. Allah swt samlade oss alla på ett ställe ( Kaulebela) och fråga det oss, vem är er skapare, vi sa DU och vi ska endast dig betjäna. Sen vi tog på oss "kroppdressen" och kom till jorden då hade vi stängd av 90% av hjärnan så vi inte kan komma ihåg allt. För vi ska hålla vårt löfte vi gav till Allah utan komma ihåg allt annars blir inget test. Därför är det mkt frågetacken men den som vill kan reda på mkt ändå...
De andra kommentarerna kan ej svara, jag upplever inte så som du och därför är det jätte svårt för mig att förstå hur du tänker precis som du inte förstår hur jag tänker...
Det kanske du kan läsa igen nu finns det massa nya Översättningar av Koranen.. :)