Inlägg från: VojneVojne |Visa alla inlägg
  • VojneVojne

Varför är vi rädda för satanism?

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 00:40:36 följande:
    Boken du pratar om är förmodligen The Book of the Law. Och som sagt så studerade Crowley åtskilliga olika religioner, symboliken i Thelema kommer exempelvis mycket från den egyptiska mytologin.

Men satanist var han inte. Vad du har varit med om är fullkomligt irrelevant för frågan, så det är bra att du inte går in på den saken.
    Då kan vi fråga vart kommer den egyptiska mytologen? Det är inte mina förfäder har kommit på iden om  Sun gud o massa dyl. Vet du vem det handlar om det hela?
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Rikard skrev 2013-05-15 00:48:13 följande:
    Hela tanken på gudar är så bisarr för mig att jag har svårt att fantisera ihop hur en bra gud skulle vara. Det är lättare att säga några egenskaper som en gud av god kvalitet INTE bör ha:
    1) Gudar ska inte hänga upp sig på bagateller som hur folk klär sig. Det är ovärdigt för gudar.
    2) Gudar ska inte vara så självupptagna att de kräver dyrkan och bön. Det är opassande för gudar.
    3) Gudar ska inte ge orimliga straff för bagatellartade förseelser ... ja, faktiskt inte ens för grova brott. En gud bör vara mer storsint än en människa.
    4) Gudar ska inte bete sig som den där guden i Gamla testamentet. Den guden är ju närmast en kriminell psykopat.
    Hmmm
    1) Jag tror inte Gud bry sig va du har på dig och Koranen har H*n sagt Allah swt ser på era hjärta, det va en bra poäng från dig :)
    2) Då vill jag fråga dig en sak, om du köper en snygg bil eller nåt båt eller gör nåt fint, vill du inte ha lite beröm? varför Gud skulle inte ville ha det?
    3) Like what?
    4)Den Guden kännar jag inte till...
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 00:58:13 följande:
    att hindra homosexuella att bilda familj är ont, så det är något som Lucifer försöker manipulera människor att göra, eller hur?

Samtidigt fördömer även Gud homosexuell familjebildning, så den som förhindrar att bögar bildar familj är goda (och onda)  

när Lucifer och Gud vill samma sak (tex förhindra homoäktenskap) kan du inte tillfredsställa Gud utan att samtidigt tillfredsställa Lucifer (och dessutom hamnar du i helvetet för att du lät dig manipuleras att sabotera för bögarna som vill bilda familj) 
    Den här frågan är lite komplicerat men jag säger så här, Allah swt är mkt barmhärtig och den som vill skonas från ondska söker skydd från Allah... Det löser sig tillslut...
  • VojneVojne

Nä nu ska jag diskutera annat med John Blund, han vinkar :))

Natti natti på er!

• VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 01:05:23 följande:
    så de som vill vara säker på  att inte hamna i helvetet förespråkar homoäktenskap?!
    De får göra vad de vill för min del, som jag gör precis va jag vill... Jag tar mina konsekvenser och de får ta sina eller hur. Jag kan inte säga nåt om det...
  • VojneVojne
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 10:27:48 följande:
    Den kommer från Egypten, givetvis. Exakt hur den utvecklades vet man inte, men däremot vet man att den långt innan kristendomen och islam var en etablerad religion, det finns belägg för att den var ordentligt etablerad under tiden för enandet av Egypten faraonerna och detta var omkring tretusen år före kristus om jag minns rätt.

Vad dina förfäder har med det det här att göra har jag ingen aning om, den saken får du nog förtydliga. Men vill du hävda att egyptisk mytologi i själva verket är en grundläggande djävulsdyrkan så tänker i alla fall inte jag fortsätta den diskussionen med dig, jag har bättre saker för mig än att diskutera med någon som drar upp satanistkortet vid varje motargument.
    Ett bra beslut du har tagit, den kunskapen jag har och din kunskap säger olika saker så ingen ide att diskutera...
  • VojneVojne
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 19:23:19 följande:
    Det har inget med det att göra, det har att göra med att du använder dina upplevelser (som du inte vill prata om...) som argument när vi i själva verket diskuterar en helt annan fråga. Nämligen den om att Crowley var satanist, det var han som sagt inte oavsett om du har sett en film som utmålar honom som det.

Mycket var han men han var inte satanist.
    Jag har ej använd alls mina upplevelser utan dels mina islam kunskaper då i Koranen berättar exakt vem är djävulen och hur beter sig och dels andra studier jag har gjort genom de har jag skrivit lite saker och ting. Men alla vill på nåt sett ska kunna förklara allt i inom några rader. Då enkelt inte  är det, jag har gett tips och den vill gå vidare med det söker vidare...Sen är det så hela snacket handlar inte bara om crowley, han kanske inte satanist som vi uppfattar dagsläge men han hade djävulens all hjälp till sina verk. Han kunde "lifetree" och hörde till kaballah med som också flitig använder djävulens hjälp. Satanism är inget bara en trångt begrepp, för mig är det alla som tar djävulens hjälp  för mig är satanister och de behöver inte nödvändigtvis gör massa ritualer eller inte....
    Tagga ner det varför är du så upprörd?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 19:18:18 följande:

Det är väl det som är själva startpunkten för en diskussion?!
    Hur ska ni annars kunna reda ut vem av er (om någon) som har rätt?
    Det ganska ointressant vem har rätt, detta är inget  "vem vill bli miljoner"...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 07:28:06 följande:

Tidigare skrev du att Lucifer manipulerar människor att göra onda saker, men nu vet du inte om han manipulerar människor att diskriminera??

Antingen stämmer det inte att Lucifer manipulerar människor till ondska eller så är diskriminering inte "ont".
    Hur ska du ha det?
    Djävulen är mkt smartare än vad människan är, den kan få dig att tro det som rätt sen få dig ångra... Jag utmanar inte djävulen utan jag försöker sköta det som angår mig, vill inte bli måltavla...
  • VojneVojne
    Rikard skrev 2013-05-15 08:26:11 följande:
    1) Men du känner till att det finns andra som inbillar sig att guden bryr sig om hur folk klär sig? Vems gudsuppfattning är den riktiga? Varför kan inte den där guden komma och reda ut frågetecknen? (Svaret är naturligtvis för att guden inte finns, men det har tyvärr en del fortfarande inte insett.)

2) Att gud kräver bekräftelse som ett dagisbarn gör bara guden ovärdig i mina ögon.

3) Du känner inte till att guden påstås skicka folk till helvetet? Hur kan du ha missat det? Eller menar du att helvetet är ett rimligt straff? I så fall är din tro verkligen skrämmande. Hur kan en människas medkänsla bli så skadad av religionen?

4) Det är snart 30 år sedan jag läste Koranen, som jag till stora delar fann nästan oläsbar, så jag kan inte ge exempel från den boken, men i Bibeln finns det hur många exempel som helst på hur guden uppmanar till bland annat förintelse av hela folk bara för att nämna de mest uppseendeväckande brotten mot mänskligheten som guden uppmanar till.

Så här är det Rikard, innan våra kroppar skapades skapades våra själar. Allah swt samlade oss alla på ett ställe ( Kaulebela) och fråga det oss, vem är er skapare, vi sa DU och vi ska endast dig betjäna. Sen vi tog på oss "kroppdressen" och kom till jorden då hade vi stängd av 90% av hjärnan så vi inte kan komma ihåg allt. För vi ska hålla vårt löfte vi gav till Allah utan komma ihåg allt annars blir inget test. Därför är det mkt frågetacken men den som vill kan reda på mkt ändå...

De andra kommentarerna kan ej svara, jag upplever inte så som du och därför är det jätte svårt för mig att förstå hur du tänker precis som du inte förstår hur jag tänker...

Det kanske du kan läsa igen nu finns det massa nya Översättningar av Koranen.. :)
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?