Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

VojneVojne skrev 2013-05-16 04:13:29 följande:
    Tror du på Gud och djävulen?
    nej 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 08:17:58 följande:
    Varför tror du att den tanken ska göra dig satanist när du vet att du är ateist?
    jag syftade såklart på din definition av en "satanist".

Skulle du kalla mig för satanist? (Jag arbetar aktivt för att få människor att sluta tro på Allah) 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 14:51:34 följande:
    Nja du är inte medveten om varken Allah eller satan så är du inte utan du är offer för satan...

Ah! Då förstår jag

Det är trixigt det där!

Slipper jag Helvetet då?

Jag menar, det är väl inte rimligt att straffa mig för att jag inte tror på någon jag inte är medveten om?!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 18:02:45 följande:
    Nu vet du det är du medveten, kan inte säga det där...
    så.... då är  jag satanist?
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-16 19:22:18 följande:
    Instämmer. Känner man till straffet men är ändå ovillig att ta emot förlåtelsen så får man ta straffet själv.
    Men jag känner ju inte till straffet.
    jag känner till vilket straff ni säger att jag kommer få, men jag har inga bevis för att det verkligen är så.

En relaterad fråga: Tror du att jesus kommer tillbaka för att kriga mot anti-krist? 
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-16 20:58:10 följande:
    Jesus dödade ingen, en kristen strävar efter att likna Jesus, kanske inte från dag ett men i längden. Jesus umgicks med Gud, han förlät många människor och gjorde många mirakler. Så gör också kristna som har kommit en bra bit på sin vandring. Om någon dödar i Jesus namn så hoppas jag verkligen att den den människan omvänder sig för sådant hör inte hemma i himlen.

Straffet tror jag beskrivs mycket väl av Bill Wiese eftersom att han kan förklara allt han upplevt med bibelverser, 
    " rel="nofollow" target="_blank">

Den relaterade frågan. Antikrist är chanslös mot Jesus eftersom att Jesus säger "Mig är given all makt i himmelen och på jorden", har man gudomlig makt så finns inga hinder. Varför ens kalla det krig om det nu skulle hända? Jag förstår inte varför det skulle hända men om du nu har en tanke kring det så får du gärna berätta vad den kommer ifrån.
    1. Varför har du inte sålt alla dina ägodelar och gett pengarna till de fattiga ännu?
    1b. När planerar du att ge allt du äger till de fattiga?

2. Jag hade en följdfråga till de som tror att domedagen följs av ett 1000(?) år långt krig mellan Jesusu och Anti-krist, men om du inte tror att kriget kommer inträffa får jag helt enkelt fråga någon annan. Tack ändå! 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 23:05:56 följande:
    Tror du nu på Gud och satan efter vår diskussion ?
    nope.

Har jag förstått dig rätt?

1.de som hjälper Satan är satanister
    2.De som saboterar för Gud hjälper Satan
    3.Jag arbetar aktivt för att människor ska sluta tro på Gud
    4.Jag är ändå inte satanist för att jag inte är "medveten om Allah eller Satan"
    5.jag kommer hamna i Helvetet för att jag är medveten om Allah men tror ändå inte på honom.

Det finns en tydlig konflikt mellan punkt 4 och punkt 5, antingen är jag medveten om Allah och Satan och straffet är någon sorts tortyr i Helvetet, men då måste du även anse att jaf är satanist (eftersom jag hjälper satan genom att leda människor bort från Gud)
    eller så är jag inte medveten om Gud och Satan men då slipper jag helvetet och får komma till Paradiset istället

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 23:22:07 följande:
    Om jag hade sagt från Koranen och hadither skulle vara nåt grund för dig? Du kommer ju ändå inte tro på det så spelar ingen roll väl?
    du kan inte använda koranen för att bevisa att koranen har rätt, det håller du väl med om?

Det är ju som att jag skulle säga "Selfish är den enda sanna guden för det står så i min presentation" 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-17 01:48:48 följande:
    1) Du kan väl inte hjäpa någon när du inte tror att den finns?
    2) Detta har du tat fram från saker jag inte har sagt antar jag men du måste väl vara medveten om det du gör för att du ska kalla dig nåt, du kan inte vara "katatist" om du inte vet va det är men du gör lite som de bruka göra? 
    3)4) Fortfarande du gör det för själv vill det, inte för att du vill hjälpa satan eller sympatisera satan och allt eftersom du inte tror på satan  så fortfarande du kan inte vara satanist pga att man inte kan vara något man inte tror på...
     5) För va du inte medveten om det jag berättade (sa du ju) efter att jag har berättat hur det ligger till så det är upp till dig att gå vidare med den infon och bearbeta den eller strunta i det helt i hållet. Tron kommer inte på en dag, islam etablerades i 23 år så kan inte förvänta mig att du ska tro på gud i två dygn.

Om att hamna helvetet så har jag ingen information om det, det där kan bara Allah, jag får inte yttra mig ja eller nej. 
    1. så jag hjälper inte Satan när jag leder människor bort från tron?

2. Jag frågade dig om du håller med om att en "satanist" per definition är någon som tillber Satan, du hävdade att en "satanist" även är någon som gillar Satan men inte tillber honom och de som hjälper satan, men utan att tillbe honom.

3. om det bara är de som tror på Satan som kan vara satanister förstår jag inte varför du hävdade att Crowley var satanist och har skrivit satanisternas bibel??

4. är jag medveten om Gud men inte om Djävulen?? (eftersom jag hamnar i helvetet för att jag inte tror på Allah men inte är satanist trots att jag hjälper Satan eftersom jag inte är "medveten" om honom? )

Personligen vet jag att jag inte hamnar i Helvetet när jag dör, jag är inte det minsta orolig för den saken  
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-17 01:54:42 följande:
    Han frågade inte bevis utan grund, för mig är Koranen tillräkligt bevis, den som inte tror på det får ta den som det är. Jag kan inte trolla fram annat bevis. Vill man inte ta som det är så får man strunta i informationen och går vidare till andra intresanta frågor...

VojneVojne skrev 2013-05-17 03:47:12 följande:
    Jag kan bara svara för islam och andra får tala för sig. Allah swt säger i Koranen ;In the name of God, Most Gracious, Most Merciful

Say: (He) is Allah, the One and Only!

Allah, the Eternal, Absolute;

He begetteth not nor is He begotten.

And there is none like unto Him. (Koranen 112)(Säg: ?H*n är Allah ? En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid

Honom.?)

Jag ber om ursäkt!

Jag är så van att människor (i regel ateister) använder "bevis" som grund för att tro på saker att orden nästan är synonyma för mig
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-17 13:51:43 följande:
    1. Jag har absolut inte kommit lika långt som Jesus vad gäller tro. Det är inte många som har en sådan stark övertygelse från dag ett men jag hoppas att den kommer.

1b. Jag har inga planer på det i dagsläget. Hur kommer det sig att du är så nyfiken på mig? Det är inte mig man ska tillbe.

2. Okej. Det kriget har jag inte läst om i bibeln ännu. Du får gärna berätta vart det står. 

Varför tror du inte på passagen i bibeln där Jesus säger att du ska sälja dina tillgångar och ge pengarna till de fattiga??

Det borde väl vara delen som är LÄTTAST att tro på?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-17 01:48:48 följande:
    1) Du kan väl inte hjäpa någon när du inte tror att den finns?

2) Detta har du tat fram från saker jag inte har sagt antar jag men du måste väl vara medveten om det du gör för att du ska kalla dig nåt, du kan inte vara "katatist" om du inte vet va det är men du gör lite som de bruka göra? 

3)4) Fortfarande du gör det för själv vill det, inte för att du vill hjälpa satan eller sympatisera satan och allt eftersom du inte tror på satan  så fortfarande du kan inte vara satanist pga att man inte kan vara något man inte tror på...

5) För va du inte medveten om det jag berättade (sa du ju) efter att jag har berättat hur det ligger till så det är upp till dig att gå vidare med den infon och bearbeta den eller strunta i det helt i hållet. Tron kommer inte på en dag, islam etablerades i 23 år så kan inte förvänta mig att du ska tro på gud i två dygn.

Om att hamna helvetet så har jag ingen information om det, det där kan bara Allah, jag får inte yttra mig ja eller nej. 

Så då är varken jag eller Crowley satanister?

Ska du eller jag berätta det för satanisterna som (enligt dig) använder hans bok som "bibel"?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-17 18:26:43 följande:
    ...
    4 Frågar du MIG va du är medveten om och  inte medveten om? Du sa längst ner att du ska inte hamna i helvete hur ska du hade? Jag har inte påstått att du ska hamna i helvete så skyll inte på mig den saken! Enligt din teori så bara satanister ska hamna i helvete och resten ska klarar sig och hur kom du på den slutsatsen?
    Jag är  faktisk inte intresserad den vart du ska hamna, det är din sak...
    Det var du som satt jag var medveten om Gud nu

Nej Helvetet är säkert redan tätbefolkat med vetenskapsmän och fria tänkare, men du skrev särskilt att de som hjälper Satan är satanister, jag tänkte att alla som kämpar mot Guds vilja  i dina ögon borde anses "hjälpa Satan" (och per din egen definition vara "satanist")
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-18 05:55:33 följande:
    Är du det då? räcker det att jag säger att du tror på det, ska du inte göra nåt själv?
    Anse inte för min del den saken gör jag själv utan du får ta din bit!

Jag har upprepat detta vet inte hur många ggr men ska säga en gång för alla;

Du är inte satanist när du inte har gudstro och att inte tror att satan finns, att vara medveten om att gud kan finnas är det inte samma som att du tror på gud. I mina ögon du är bara offer till satan och hoppas att du kommer att vakna en dag....
    Jag är inte medveten om att Gud kan finnas, det var du som sa att jag är det
  • Selfish Geene
    AndersFl skrev 2013-05-19 13:23:51 följande:
    Nej jag har märkt att det spårat ur lite. Jag hade sett fram emot en mer givande debatt om satanism. Det är intressant för mig då jag haft en yngre kusin som blev mentalsjuk iom att han var satanist i sin ungdom, som du kan läsa om tidigare i tråden.

Är det inte trådens huvudämne man vill diskutera kan man ju förslagsvis starta en ny tråd!

Post hoc.
    Du vet förmodligen inte att din kusin blev psykiskt sjuk av sin satanism 
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?