• Anonym (Hängtutten)

Dejta med hängtuttar :(

Jag är en kvinna som börjar närma mig 35, är singel och utan barn. Har lämnat ett långt förhållande bakom mig och är nu ute i dejtingsvängen igen. Har alltid haft komplex över mina bröst som är hängiga, men det har blivit etter värre de senaste åren sedan mina hormoner började löpa amok och jag började reagera på alla preventivmedel - de har liksom levt sitt eget lilla liv och både ökat och minskat i storlek. De har kunnat variera så mkt som två hela kupstorlekar med bara två veckors mellanrum, som mest har de varit 65F och sedan har de minskat till 65C. Nu använder jag inte längre några hormoner, så de är stabila. Dock är det ett par riktiga taxöron vi talar om och när folk pratar om penntricket känns det som ett förbaskat skämt eftersom jag får plats med en stor PET-flaska där inunder utan att det är nåt problem. 

Jag har alltså börjat dejta, vilket också innebär ett sexliv. Har försökt behålla BH:n kvar under sexet, men har svårt att motivera det inför den jag dejtar. Har även råkat ut för att en kille jag dejtade reagerade negativt när min BH åkte av (när han såg mig i BH sa han att jag hade väldigt vackra bröst, men sen såg han mest besviken ut och tog inte ens på dem). Efter sexet dog kontakten ut. 

Jag kan ju förstå om en kille reagerar så här, för jag har själv mina preferenser när det gäller killar.

Tanken är att jag ska operera dem, vilket jag har funderat på i över 15 år, men jag har inte råd och kan inte ta något lån för tillfället.  

Mår verkligen jättedåligt av detta... Allra helst så här i dejtingfasen. Ska man behöva tacka nej till sex helt pga detta? Om jag vägrar plocka av mig BH:n signalerar det ju något som killarna inte direkt reagerar positivt på heller, om man säger så. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. :/ Snälla någon, rådge mig. Kom dock inte och säg att om det är menat att det ska vara jag och dejten så dumpar han mig inte pga mina hängtuttar. Så enkelt är det ju inte... Det är ju klart att man inte dumpar nån som man redan är ihop med och som får hängbröst, men att bli ihop med en som har hängpåsar till bröst är inget killarna verkar så tända på. 

• Svar på tråden Dejta med hängtuttar :(
  • Anonym (j)

finns män som inte bryr sig om hängpattar, finns tom de som gillar det.... du får dejta vidare..

• Batte

Äh, bröst som bröst...vem bryr sej. Det är inte brösten man umgås med. Tror få killar tänker en tanke på dina problem...kör på! Bara vi får känna:).

• Ernst Hugo

Din dejt som inte rörde dina bröst verkar vara både lite av en tölp och minst sagt inskränkt. Men jag blir mest nyfiken på vilka dina preferenser är som gör att du förstår honom?

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • 123

Mina rattar hänger för de är så stora och tunga (ingen grann syn i mina ögon).
    Jag har haft både längre och kortare förhållanden och även rena krogragg (ONS) och jag har aldrig, jag upprepar; aldrig, mött en kille som uttryckt klagomål eller tittat snett på mina bröst (inte så att jag märkt det iaf)
    Min erfarenhet är att om man släpper ut flickorna och låter en man klämma på dem kan det inte bli fel - alla blir kort sagt skitglada!
    Skulle det mot all förmodan bli fel i det läget, sitter felet i killens huvud och inte i dina bröst. 

Om någon jag ligger med skulle börja granska mig kritiskt skulle jag resa mig upp, klä på mig och gå hem.
    Jag valde inte min kropp men jag väljer vem jag "umgås" med!  

• Ernst Hugo
    123 skrev 2013-05-13 13:46:29 följande:
    Jag har haft både längre och kortare förhållanden och även rena krogragg (ONS) och jag har aldrig, jag upprepar; aldrig, mött en kille som uttryckt klagomål eller tittat snett på mina bröst (inte så att jag märkt det iaf)
    Min erfarenhet är att om man släpper ut flickorna och låter en man klämma på dem kan det inte bli fel - alla blir kort sagt skitglada!
    Skulle det mot all förmodan bli fel i det läget, sitter felet i killens huvud och inte i dina bröst. 

Om någon jag ligger med skulle börja granska mig kritiskt skulle jag resa mig upp, klä på mig och gå hem.

Correctemundo
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Cecese

Mina tuttar hänger enormt, det har dom iof gjort sen jag var typ 15 år så jag är van med det. Men förr var dom iaf fylliga. Nu efter enorm viktnedgång så har det mesta av innehållet försvunnit men all hud är kvar fast dom minskat från typ 105 H till 80 F så du kan ju tänka dej hur mina ser ut... Men inte låter jag det hindra mej från att njuta av dom. Mina bröst ser helt enkelt ut så här och kan killen inte acceptera det är han inget för mej ändå. Och jag har inte haft några negativa reaktioner från dom jag varit i säng med. Om jag skulle ha pengar så skulle jag helt klart operera men inte pga hur dom ser ut utan för att jag ofta har värk i rygg och axlar samt att det är nästan omöjligt att hitta en bh som sitter bra. 

• WhiteOleander
    123 skrev 2013-05-13 13:46:29 följande:

Vilken härlig manssyn. Män ska vara glada och hålla käft sålänge dom får röra vid de heliga fettklumparna varenda brud går runt med. Har dom mage att ha några krav eller preferenser ska dom bli utslängda på direkten! Girlpower!

Till ts, det är ingen ide att bullshitta, många killar tycker att det är oattraktivt med hängbröst. Men det finns även killar som inte bryr sig eller t.o.m tänder på det(det senare är väl dock mer ovanligt). Grejen är att så länge du inte opererar dom så är dom en del av dig. Du kan inte göra något åt det och de allra flesta killar föredrar nog sexet om du vågar släppa loss och inte tänker på hur din kropp ser ut. Bara njuter och hänger dig fullkomligt. Visst kan det hända att dom inte tänder på dina bröst när BH'n kommer av men vad spelar det för roll? Ingen är perfekt och det finns garanterad andra delar av din kropp som han tänder på som mer än väger upp för någon defekt. Annars hade ni inte hamnat i sängen från första början eller hur?

Varken du eller mannen tjänar på att ditt fokus vid sex ligger på kroppskomplex. Allt det gör är att göra sexet stelare istället för att skita i hur kroppen ser ut och ha kul. När du ligger på dödsbädden tror jag att du kommer bli gladare över vetskapen att du levde livet fullt ut än "tack och lov att ingen såg mina bröst".
  • 123
    WhiteOleander skrev 2013-05-13 16:44:05 följande:
    Vilken härlig manssyn. Män ska vara glada och hålla käft sålänge dom får röra vid de heliga fettklumparna varenda brud går runt med. Har dom mage att ha några krav eller preferenser ska dom bli utslängda på direkten! Girlpower!

Till ts, det är ingen ide att bullshitta, många killar tycker att det är oattraktivt med hängbröst. Men det finns även killar som inte bryr sig eller t.o.m tänder på det(det senare är väl dock mer ovanligt). Grejen är att så länge du inte opererar dom så är dom en del av dig. Du kan inte göra något åt det och de allra flesta killar föredrar nog sexet om du vågar släppa loss och inte tänker på hur din kropp ser ut. Bara njuter och hänger dig fullkomligt. Visst kan det hända att dom inte tänder på dina bröst när BH'n kommer av men vad spelar det för roll? Ingen är perfekt och det finns garanterad andra delar av din kropp som han tänder på som mer än väger upp för någon defekt. Annars hade ni inte hamnat i sängen från första början eller hur?

Varken du eller mannen tjänar på att ditt fokus vid sex ligger på kroppskomplex. Allt det gör är att göra sexet stelare istället för att skita i hur kroppen ser ut och ha kul. När du ligger på dödsbädden tror jag att du kommer bli gladare över vetskapen att du levde livet fullt ut än "tack och lov att ingen såg mina bröst".
    Nope, men om en man, eller en kvinna för den delen, känner att "dolda lyten" skulle kunna bli en dealbreaker är det väl den personens förbannade skyldighet att be sitt objekt att fylla i en enkät innan knullandet.
    Om jag hade haft stora problem med skrynkliga hängpungar kan du ge dig fan på att jag hade sonderat terrängen först!
  • Anonym (hängis)

Jag har alltid tyckt jag har hängbröst då de är stora och tunga(ser dock inte så stora ut då jag inte är den som har push up och urringat). Har haft en pojkvän som snällt skulle informera mig om detta också och det fick mig att må jättedåligt. 
    Mannen jag lever med nu absolut ÄLSKAR mina bröst. Han har alltid varit en ass man som han fint beskriver det och aldrig brytt sig direkt om bröst men han tycker mina är jättefina och stora och vill ta på dem så ofta det går. Detta har även gjort att jag tycker om mina bröst, stundvis tycker jag de är rätt fula men när jag verkligen mår bra i mig själv ser jag bara att jag är en skitsnygg tjej med stora och fylliga bröst..så jag accepterar tyngdkraftens lag..hellre att de hänger lite än att jag inte hade några alls.  

• likamedfalskt

Hitta en man som värdesätter sig som du är med hängbröst och allt.

Efter 3 barn hade jag taxöron och hängmage full med bristningar. Hittade en jättefin man som tycker om mig precis som jag är och som sa hur vacker jag var första gången han såg mig naken. Om en karl skulle dissa dig pga hängiga bröst så är han väl ändå ingenting att ha!!!!!!!?

Svar på tråden Dejta med hängtuttar :(