• MoparEttan

Vissa Namn i Almanackan?!

Någonting har stört mig ända sedan jag va liten och de är att hur ett vanligt namn som mitt ändå är (Sofie) inte kan finnas i almanackan medans helt sjuka namn finns där som knappt någon heter vem är det igenkligen som har bestämt att dom ska va där ?!?! Tycker det är skumt iallafall ..

Någon mer som känner lika dant eller är det bara jag som tänkt på detta?

Eller någon mer som heter något vanligt som inte finns med?    
  • Svar på tråden Vissa Namn i Almanackan?!
  • MoparEttan
    Tisse skrev 2013-05-13 19:13:02 följande:
    Lina (finns inte med)
    Jag tycker iallafall de är konstigt , de är ju ett väldigt vanligt namn oxå som väldigt många heter.
  • MoparEttan
    Whitetrash86 skrev 2013-05-13 19:15:43 följande:
    Fast Sofie har ju namndag den 15/5.. så vitt jag vet, fast det går under Sofia

Så du påstår att Sofie och Sofia är samma namn?! eller hur menar du ?

Vadå går under samma de skiljer sig väl!

då man man ju säga massa skumma namn som är lika då kunde dom ta bort Esbjörn och Styrbjörn och välja nått av dom eller?! Maj och Maja . skiljer ju bara en bokstav så eller va de så du mena?!   
  • Whitetrash86
    MoparEttan skrev 2013-05-13 19:22:21 följande:

Så du påstår att Sofie och Sofia är samma namn?! eller hur menar du ?

Vadå går under samma de skiljer sig väl!

då man man ju säga massa skumma namn som är lika då kunde dom ta bort Esbjörn och Styrbjörn och välja nått av dom eller?! Maj och Maja . skiljer ju bara en bokstav så eller va de så du mena?!   
    Sofie anses vara en variant av ursprungsnamnet Sofia. Därav dom har namnsdag samtidigt...
  • Whitetrash86

Dessutom får ju inte alla namnplast, så därför plockas vissa namn bort för att ersätta nyare namn och namn som inte varit med på många många år.

• MoparEttan
    Whitetrash86 skrev 2013-05-13 19:28:20 följande:
    Dessutom får ju inte alla namnplast, så därför plockas vissa namn bort för att ersätta nyare namn och namn som inte varit med på många många år.

Ja kan man väl förstå till viss del men tycker ändå de är lite knas då kan dom ju skifta dom ibland tycker iallafall jag.
    Istället för att just Sofia ska stå med hela tiden .. bara de som stör mig att de finns så mycket knas namn med.
    Medans vanliga hedliga namn inte är med . Nu säger jag inte att Sofie är ett vanligt hedligt namn . men tänker på många många andra ..   
  • Cal XVI Gustf

Hela systemet med namnsdagar är förlegat.

MoparEttan skrev 2013-05-13 19:11:55 följande:
    igenkligen
    Skrattande
  • Rani

Förstår inte varför namnsdagar finns? Vad firar man?

• MoparEttan

Ja tydligt de

Cal XVI Gustf skrev 2013-05-13 20:10:27 följande:
    Hela systemet med namnsdagar är förlegat.

Svar på tråden Vissa Namn i Almanackan?!