• Anonym (Oansvarig)

Dottern halkade i badkaret, nu kommer jag få skit..

Dottern trotsade i badkaret och fick vatten i ögonen och började skrika hysteriskt, vi har en stång i badkaret man håller i, och jag bad henne hålla i sig men hon vände sig och halkade i badkaret, förmodligen mot stången för när hon hade duschat klart så såg jag världens blåa svullnad i ansiktet, jag blev helt chockad och tänkte direkt på hur hennes andra förälder kommer reagera när dottern ska dit snart.

Jag har dåligt samvete att detta skedde under min uppsikt, att jag kanske borde hållit i henne, att jag skulle hjälpt henne mer, det ser riktigt hemskt ut med en fet blåtira.. Hon är 4 år. Jag vet att jag kommer få massa skit, och jag är beredd på det, men sånt händer väl? Har era barn gjort illa sig på eran tid?  

• Svar på tråden Dottern halkade i badkaret, nu kommer jag få skit..
  • knodd

Alltid tråkigt när barn gör illa sig.
    Men barn gör illa sig.
    Har du gått helt skadefri genom livet?
    Klandrar dom dig för att du inte maniskt tvingade din dotter att hålla i stången vore det bedrövligt av dom.

Klart man blir orolig när sånt händer.
    Och i den åldern, rätta mig om jag har fel (har inga egna barn) men är inte barn i den ålder väldigt "göra-tvärt-om-för-att-jag-kan"? 

• Anonym (Oansvarig)
    knodd skrev 2013-05-13 20:04:25 följande:
    Alltid tråkigt när barn gör illa sig.
    Men barn gör illa sig.
    Har du gått helt skadefri genom livet?
    Klandrar dom dig för att du inte maniskt tvingade din dotter att hålla i stången vore det bedrövligt av dom.

Klart man blir orolig när sånt händer.
    Och i den åldern, rätta mig om jag har fel (har inga egna barn) men är inte barn i den ålder väldigt "göra-tvärt-om-för-att-jag-kan"? 
    Hon har aldrig gjort sig illa här förut, förutom en gång då hon ramlade på trappen på ruschkanan vid lekparken för nåt år sen, men det var väl det. 

Nu har hon däremot ett blåmärke i ansiktet, det ser ut som att jag gett henne en käftsmäll eller nåt, är också väldigt rädd över att det ska väcka tankar om att det är mitt fel på annat vis, att det är mitt fel att hon inte höll i stången eller till och med tänk om hon anklagar mig för att ha orsakat det? Det ser riktigt hemskt ut  
  • Faber

Har hon fått en hjärnskakning eller slagit något ur led åker man till sjukan. Blev det inget värre än ett blåmärke så bryr man sig inte.

När jag var tre hade jag hunnit cykla omkull ett antal gånger, ramlat nedför trappen och fått en traktor över foten. Samma sak gäller mina bekanta. Sluta hönsa när det inte behövs och spara era hypomammafasoner tills det faktiskt är befogat.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Fiona M

prata med den andra föräldern och förklara vad som hänt.
    tyvärr slår sig barn, man kan ju inte linda in dem i bomull hela tiden heller.

• knodd

Sluta oroa dig, förstår att det är svårt.
    Men du kan inte klandra dig själv för en olyckshändelse.
    Så länge du inte tänkte *HA, nu håller hon inte i sig nu ramlar hon och slår sig* vilket du givetvis inte tänkte.

Jobbigt dock med blåmärke i ansiktet då det finns en del dömande människor. Men dom du känner vet väll bättre.
    Vad folk på gatan tror är störande men oviktigt 

• Lena

Skaffa en matta att ha i badkaret till nästa gång och berätta för den andra föräldern vad som har hänt.

• Anonym (mamma)

själv har jag en son o skulle hans pappa reagera över blå märken o blå tiror o dyligt så skulle vi få låsa fast grabben. Tror dock att det ligger mer bakom ts oro över dottern, rädsla för att mamman vänder till sin fördel vid ev tvist?

• Anonym (Oansvarig)
    Anonym (mamma) skrev 2013-05-13 20:19:17 följande:
    själv har jag en son o skulle hans pappa reagera över blå märken o blå tiror o dyligt så skulle vi få låsa fast grabben. Tror dock att det ligger mer bakom ts oro över dottern, rädsla för att mamman vänder till sin fördel vid ev tvist?
    Exakt, vi kommer inte så bra överrens, så fort något händer här så drar den andre föräldern fram högaffeln och vill typ bränna mig på bål eller nåt.. Så jag har megadåligt samvete nu, jag vet att jag inte gjort nåt fel och en vanlig förälder bör inte reagera, men nu är det så att den andre föräldern hittar minsta lilla fel på mig för att vända det emot mig speciellt till en ev. tvist som du säger. Jag kan sätta 500 kronor på att jag kommer få ett långt sms på att jag är en barnmisshandlare och att jag gett en käftsmäll eller nåt, eller att jag är oansvarig som inte hållt i dottern i badkaret och inte har en sån där halkmatta..
  • Anonym (mamma 2)

köp halkskydd, dom är guld värda i dusch o badkar.
     risken att dom halkar minskar en hel del.

• Anonym (Saga)
    Anonym (Oansvarig) skrev 2013-05-13 20:22:18 följande:
    Exakt, vi kommer inte så bra överrens, så fort något händer här så drar den andre föräldern fram högaffeln och vill typ bränna mig på bål eller nåt.. Så jag har megadåligt samvete nu, jag vet att jag inte gjort nåt fel och en vanlig förälder bör inte reagera, men nu är det så att den andre föräldern hittar minsta lilla fel på mig för att vända det emot mig speciellt till en ev. tvist som du säger. Jag kan sätta 500 kronor på att jag kommer få ett långt sms på att jag är en barnmisshandlare och att jag gett en käftsmäll eller nåt, eller att jag är oansvarig som inte hållt i dottern i badkaret och inte har en sån där halkmatta..

Men du är oansvarig som inte har en sån där halkmatta. Men gjort är gjort. Skaffa dig en halkmatta om du inte vill ge män dåligt rykte som omvårdare och berätta för den andra föräldern vad som hänt. Hon kommer ingen vart med sitt klagande om hon inte är ett psyko och anklagar dig för barnmisshandel.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oansvarig) skrev 2013-05-13 20:22:18 följande:
    Det jävliga är som i ditt läge.. ( Har vart där.. )  Är att man oroar sig för att få skit mer än man oroar sig för barnet,, det har som gått för långt då.. :( 

Jag fick så jävla ont i magen då mitt barn var sjuk, inte för barnets skull ( det var en stressfaktor som gjorde att jag blev irriterad på barnet, att det nödvändigt måste bli sjukt ! )  utan för hur pappan skulle reagera.. 
  • SockerStinn
    Anonym (Saga) skrev 2013-05-13 20:36:35 följande:

Men du är oansvarig som inte har en sån där halkmatta. Men gjort är gjort. Skaffa dig en halkmatta om du inte vill ge män dåligt rykte som omvårdare och berätta för den andra föräldern vad som hänt. Hon kommer ingen vart med sitt klagande om hon inte är ett psyko och anklagar dig för barnmisshandel.
    Är man oansvarig för att man inte har en halkmatta? Oj, skicka soc hit då. Jag har valt att inte ha halkmatta för att de är just HALK-mattor. Jag har varit nära att slå mig halvt fördärvad för att halkmattorna plötsligt lossnar för att plupparna inte hade nog fäste när jag tog bort mattan mellan gångerna. Och av att det bildades gojjs under när jag lät mattan ligga. Så inga halkmattor här så länge jag inte hittar sådana som man klistrar fast och sånna har jag inte sprungit på på si så där 10 år
  • Anonym (Saga)
    SockerStinn skrev 2013-05-13 22:48:56 följande:
    Är man oansvarig för att man inte har en halkmatta? Oj, skicka soc hit då. Jag har valt att inte ha halkmatta för att de är just HALK-mattor. Jag har varit nära att slå mig halvt fördärvad för att halkmattorna plötsligt lossnar för att plupparna inte hade nog fäste när jag tog bort mattan mellan gångerna. Och av att det bildades gojjs under när jag lät mattan ligga. Så inga halkmattor här så länge jag inte hittar sådana som man klistrar fast och sånna har jag inte sprungit på på si så där 10 år

Det handlar inte om vanvård eller försummelse att inte ha en halkmatta. Men det är trots det en smula oansvarigt eftersom det lätt händer olyckor i ett halkigt bad. Det gäller bara att se till att plupparna sitter fast ordentligt varje gång och att tvätta den regelbundet så slipper man dina problem.
  • Faber
    Anonym (Saga) skrev 2013-05-13 20:36:35 följande:

HOHOHOHOHOHOHO

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Ina008

Men herregud! Vad är det för folk ni skaffar barn med? Jag skulle aldrig anklaga mina barns pappa för en blåtira!! Mina ungar slår sig varje dag för att dom är enormt rörliga och klättrar upp ner hoppar cyklar och ja allt!!

• YummyMami
    Ina008 skrev 2013-05-14 19:18:32 följande:
    Men herregud! Vad är det för folk ni skaffar barn med? Jag skulle aldrig anklaga mina barns pappa för en blåtira!! Mina ungar slår sig varje dag för att dom är enormt rörliga och klättrar upp ner hoppar cyklar och ja allt!!

År 46 fyrasex.blogspot.se (läs äldst först)
  • Harmagedon

Hon kan säkert bråka och skicka sura sms men det är knappast något hon kommer nån vart med i en rättslig process. Fyraåringar slår sig. Så är det bara. Inget man kan göra något åt om man inte vill förvara dem i en madrasserade cell. Men det är antagligen skadligt på andra vis...

• Anonym (Oansvarig)
    Ina008 skrev 2013-05-14 19:18:32 följande:
    Jo så tänker en sund människa, tyvärr är den andra föräldern mer hämndlysten och ute efter sabotage.

Idag ska dottern bada igen, och den här gången följer jag med henne in så att hon inte ska känna sig rädd eller osäker på mig, så hon ser att jag finns där och inte låter henne halka igen. Hoppas hon inte blir typ traumatiserad eller nåt! 
  • Jojile

Anonym(saga): spännande att du antar att Ts är pappan?
    Ts: barn slår sig. Så enkelt är det. Förklara för den andre förälder vad som har hänt. Får du ett sms med div elaka saker skrivet så hade jag antingen skrivit något att han/hon ska skärpa sig eller inte svarat alls.

• Carolina01

Alla barn slår sig, berätta bara för den andra föräldern vad som hänt så är det ingen fara! Barnet kan säkert berätta själv osså...

Svar på tråden Dottern halkade i badkaret, nu kommer jag få skit..