• Cee once more

Söker en vän...

Ensamstående på heltid till en dotter på 6 år... 

Känner mig utanför, passar inte in ngnstans, de flesta har barnen varannan vecka och umgs då de är barnfria och träffas på puben och jag som inte kan hänga med där kommer inte in i gemenskapen :/ O de som har barnen på heltid har dessutom partner och har inte tid att umgås och har inte heller samma saker att tampas med i vardagen, samtidigt som det kan vara jobbigt att höra om planerade husköp, husvagsnsemestrar och familjestunder när man själv saknar det så det gör ont i en..

Att träffa nya vänner är svårt!! Tjejer är näst intill omöjligt och de som man stöter på är ofta falska och snackar bakom ryggen på varandra och de är jag inte det minsta intresserad utav att umgås med. Själv har jag alltid fungerat bättre med killar... men problemet med att träffa nya killkompisar är att det alltid kommer känslor ivägen. Oftast är det väl med en baktanke som en karl väljer att "bli vän" med en tjej, eller med mig iaf och när det inte går vägen (antingen för att jag inte är intresserad eller efter att vi försökt men det inte blev lyckat) så försvinner de... vilket jag tycker är synd!! För om man klickar så pass o har roligt ihop så att man gör ett försök till atts kapa en relation, så kan man väl efter man har fått det försöket avklarat, fortsätta att umgås för man är ju fortfarande två människor som hade väldigt roligt ihop... Men tyvärr är det sällan så det fungerar, antar att de flesta killar inte har spec stort behov utav att ha en tjejkompis :/

Men JAG behöver vänner, för som det ser ut nu så är jag i princip helt ensam :/ Jag har ingen att vända mig till, ingen som bryr sig om min dag eller som kan peppa eller trösta när livet skapar stora gupp :/ O JAG vill ju också vara viktig o finnas där för ngn, bry mig om och stötta ngn annan!!

Kanske finns det ngn här?? ngn som också behöver en riktig vän?? Ngn som bryr sig om och som också kan ge detsamma tillbaka...  O ja, en manlig vän är alltid uppskattad, då han har en annan synvinkel på livet vilket kan vara otroligt nyttigt och skönt att få bolla med. 

Jag är en soms agt en ensamstående mor på heltid till en 6-årig tös, har djur som stort intresse, gillar naturen och att spendera tid i den , uppskattar det lilla i livet, är omtänksam, lättrörd och en känslomänniska med en del temperament. 

Att skoja o ha humor är viktigt tycker jag, men är också väldigt öppen och behöver få ventilera vardagens vedermödor likväl som små roliga händelser.

Är ngt virrig och bjuder gärna på mig själv då jag återigen lyckats göra ngn tokighet.

Söker som sagt ngn att bolla med, ngn att bry mig om o ngn som kan bry sig om mig, ngn som vet vad som händer i mitt liv o som delger mig vad som händer i dennes liv... sen om du bor 70 mil från mig eller nästgårds spelar eg inte ngn roll... Tycker bara att det är viktigt att ha denna ngn i sitt liv och vill gärna kunna ge det samma till ngn annan.. =)

Kram!! 

• Svar på tråden Söker en vän...
  • Cee once more
    livbojen skrev 2013-05-13 22:44:57 följande:
    Hej! Jag pratar gärna :)
    Pm:a mig gärna =) Jag kommer inte åt din sida..
  • Servalusa

Vad tråkigt att höra att du är så ensam.
    Jag är gift, 2 döttrar (09) (12), stor omtänksam familj men kan ändå känna mig ensam ibland.
    Fick första dottern bär jag var 17 och det säger sig själv att många av de jämnåriga vännerna fallit bort.
    Hade varit roligt att veta var du bor?

• Minimis

Jag skickade privat meddelande, kändes som denna tråden kunde försvinna? Har tappat flera kompisar på senare tid och saknar verkligen att ha "tjejkvällar", och att få ett mail/sms där någon frågar hur det är och den där känslan att man har riktiga vänner som bryr sig på riktigt. Var till stor det därför jag "tappade dem" då jag blir så trött på människor som aldrig bjuder till.

• Minimis

Inser att jag skrev väldigt bittert haha. Jag undrar ofta varför jag alltid känner mig så utanför. Jag är en reko person som är generös och rolig. Älskar att prata med andra människor och att visa uppskattning till dem som jag bryr mig om. Funkar det inte här nu så får jag skapa en egen tråd :) Lycka till ts iaf!

• Cee once more

TACK ALLA!! Värmer att ni skrivit och jag känner igen mig mkt i bland annat vad du skriver Minimis!!

Svarar så fort jag kan.. många mail o ska snart i säng med... men svar kommer.. Lovar!  

Svar på tråden Söker en vän...