Inlägg från: 1990amanda |Visa alla inlägg
  • 1990amanda

sover på mig hela dagarna

har en flicka på 2 månader. helammar och hon vägrar ta napp. hon har jätte svårt att somna på dagen. hon måste sova på mig, i min famn och på kvällen måste hon somna vid mitt bröst.

hon sover jätte bra på nätterna, men hon ligger vid mitt bröst nästan hel natten och har den som napp... hon blir då arg när de kommer mjölk...

har du haft liknande barn, när vände de ovh de kan sova mer själva under dgen, jag blir så fast om ja bara ska sitta i soffan  men hennes sovandes på mig...

tips på hur man kan få henne att ta napp.... hon behöver verkligen sugbehovet

• Svar på tråden sover på mig hela dagarna
  • 1990amanda

jag har testat 3 olika nappar men ingen är bättre än den andre..

hon somnar om vi läger oss i sängen båda, mage mot mage, men går ja därifrån vaknar hon inom 10 min..

ibland suger hon på mitt finger å de går bra ett tag..

• 1990amanda

hon tycker inte om att sova i bärsele och i vagn sover hon bättre i men inte mer än 10 min sen vaknar hon..

hon släpper bröstet ibland, men om jag flyttar på mig eller vänder mig så vaknar hon ofta och vill ha bröstet igen

• 1990amanda
    Tuppjuck skrev 2013-05-14 17:56:54 följande:
    Jag hade det likadant och blev deprimerad av det - vilket rent krasst inte är bra för min bebis oavsett vilket närhetsbehov hon har... Vi försökte få henne ta napp (testade massor med olika typer) ganska länge men hon fattade inte riktigt sugfunktionen så den pluppade ut hela tiden. Tillslut testade vi en som heter nuk genius latex - den är dyr, kostar runt 79kr - men den tog hon och kunde hålla kvar för den har en plattare form och är mjukare än andra nappar. Kan vara värt att testa. Och låt inte folk få dig att få dåligt samvete bara för att du använder napp - du lär ju inte sluta mysa med din bebis för det. Du kan ha bebisen i sele/sjal/på mage etc ändå. Och funkar inte napp kanske det funkar att ligga på sidan? Man får mindre ont i ryggen om man får variera ställningen lite...
    vart köpte du Nuk nappen?
Svar på tråden sover på mig hela dagarna