Gå ner i vikt genom att sluta småäta?!
Mitt tips är att satsa på tre rejäla huvudmåltider. Gärna mat som inte påverkar blodsockret så mycket, då klarar du dig helt utan mellanmål. Prova att undvika pasta och stora portioner av kolhyderatkällor.
Sätt inte upp en massa förbud (det brukar leda till misslyckande) men se till att ha nyttig mat hemma. Om du blir hungrig mellan målen kanske du kan lägga dem lite tätare. Är du ändå sugen på något - ÄT. Men det gör stor skillnad i längden om man äter en kaka istället för ett helt paket :).
Jag använde mig av viktväktarnas internettjänst i 7 månader ungefär. Det fungerade för mig, då kunde jag hålla räkning på hur mycket jag åt (ganska tidskrävande men ändå värt det). Jag höll mig mätt, gick ned i vikt men slapp ångest över att jag ätit något jag inte borde. Om man hela tiden har koll på vad man äter kan man unna sig saker utan dåligt samvete genom att avstå, eller minska ned på något annat. Jag följde dock inte deras recept (jag föredrar att minska på kolhyderater istället för på fett).