• Anonym (tappen?)

när är livmodertappen långt upp?

som rubriken lyder, någon som vet?

• Svar på tråden när är livmodertappen långt upp?
  • Anonym (tappen?)
    Anonym (mini) skrev 2013-05-14 15:42:28 följande:
    vid ägglossning
    oj är det sant?

är det så för alla?

för gyn sa något om att min tapp låg väldigt långt upp nu =)

men vågar inte riktigt hoppas =) 
  • Anonym (tappen?)

det kan förklara mina små kramper där nere??? 

• Anonym (tappen?)

hahahaha kan nog förklara varför gyn blev så besvärad när jag svarade henne att syskon kommer nog senare
    att vi inte riktigt försöker nu ;)
    (nytt förhållande) och kom dit för testa klamydia osv, hopppas inte det påverkar chanserna för ev ägglossning isåfall? 

• snappi81

Fast min tapp är väldigt låg och öppen vid äl. Efter är den hög och sen låg igen när det närmar sig mens.

• Anonym (tappen?)
    snappi81 skrev 2013-05-14 18:28:12 följande:
    Fast min tapp är väldigt låg och öppen vid äl. Efter är den hög och sen låg igen när det närmar sig mens.
     vad jag läste på en sida om det så ska den ligga högt upp när det är äl och längre ner resten av cykeln men olika hal och öpppen osv... knasigt det där :-/
  • Pastell1983

Livmodertappen flyttar sig upp och ner hela tiden under ett dygn. Sedan är allt individuellt.

• snappi81

Det handlar mycket om att du måste lära känna din kropp, alla är vi olika där med. Du måste nästan följa din tapp ett par cyklar för att kunna avgöra vad som betyder vad.

• Anonym (tappen?)
    Pastell1983 skrev 2013-05-14 19:34:24 följande:
    Livmodertappen flyttar sig upp och ner hela tiden under ett dygn. Sedan är allt individuellt.
    är det sant? 

för på sidan jag läste skrev dem att den flyttaqr sig uppåt vid ÄL?
    hehe jaja naturen får väll visa vad de gåt fö då ;) 
  • Anonym (tappen?)
    snappi81 skrev 2013-05-14 19:37:15 följande:
    Det handlar mycket om att du måste lära känna din kropp, alla är vi olika där med. Du måste nästan följa din tapp ett par cyklar för att kunna avgöra vad som betyder vad.
    jag brukar ha den långt ner, men jag lider av pco-s och därför så kan jag inte lika bra som andra
    hålla koll men när jag har kännt själv, altenativ vart på UL så har dem sagt tappen vart lätt att nå, att dem inte behövde komma så djupt in med >UL maskinen, om du tolkar mig rätt, dem gånger jag haft ÄL
    har dem fått leta lite mer efter allt, om man säger så... haha knasigt och omvecklande allting låter nu
    därför ja blev förvånad när hon sa att det satte djupt upp, samt att jag tog cellprov för 6 veckor sedan precis vid <äl tidern där med och då var tappen långt ner och gjorde ondare att ta proverna, nu var det mer "halt" och gyn sa att det var perfekt tid att ta provet =)  
  • Pastell1983

Jo jag vet, det står olika på olika sidor också. Har själv en gång i tiden suttit och läst på om tappen och känt efter...och kom fram till att det är omöjligt att känna för den flyttar massor av gånger per dygn

Svar på tråden när är livmodertappen långt upp?