• Pelle888

Livrädd för ALS!!!

Anonym (Livrädd) skrev 2013-05-14 16:25:45 följande:
    Är verkligen skiträdd nu. Är hypokondriker efter ett trauma i början på året vilket har ökat på ångesten jag alltid lidit utav. Men nu känns det verkligen som att jag prickat rätt gällande sjukdomen ALS. Har haft nervryckningar i snart tre veckor. Synliga sådana över hela kroppen. Dessa ryckningar brukar ibland dock öka när jag tänker på dem. Var och kollade upp detta. Gjorde lite tester så som känsla, styrka och lite annat hos läkaren. Allt var bra här. Hon ville relatera dessa ryckningar till inre stress. Och himlade med ögonen när jag frågade om MS och ALS. Dock så finns dessa ryckningar kvar. Har börjat känna träningsvärk nu i högra låret. kÄnner mig svag där och dessutom verkar det som att skinnet mellan pek och långfinger blivit slappare. Muskelförtvining? Känner mig dock stark där fortfarande men ändå. Jag har verkligen panik nu. Ni som vet förstår nog det här. E verkligen hundra på ALS nu och jag vill bara sjunka genom gjorden. Gör så ont i hela kroppen. Ska börja med Sertalin på måndag, men det känns lönnlöst,om jag ändå ska dö. Fy fan, hjälp, jag mår skit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-14 16:27
    Har Googlat sönder mig och det stämmer så väl.
    Usch ja. Symptomen är så lika mellan ALS och ångest / inre stress med muskelryckningar, pirr och darr, att man spyr.  Om det är något man inte orkar med när man har ångest så är det detta samband. Bara för att man vet om symptomen så går man och känner efter hela tiden.

Jag sluddrade till på ett ord i dag när jag satt och pratade med några och direkt blev jag helt kall och tänkte att det var ett tecken på ALS. Likaså går jag till en spegel och tittar i munnen hela tiden om tungan skakar. Har svårt att avgöra, men ibland känns tungan konstig. Det har säkert med stressen att göra, men man är ju som man är. 

För att göra mig lugn så måste jag göra olika styrkeprov med benen, armarna, tungan och läpparna för att se så att jag inte tappat någon fysisk styrka. Jag kollar även händerna, som du, och sneglar på andra och ser om deras muskler ser likadana ut. 

Det är som om man alltid hittar de fel man söker efter på kroppen. Det verkar som om kroppen kan simulera alla möjliga olika allvarliga sjukdomar vid ångest/ inre stress.  

Min läkare har remitterat mig till en terapeut för att komma tillrätta med min ångset, inre stress och oro. 
Svar på tråden Livrädd för ALS!!!