Inlägg från: Anonym (utbränd?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (utbränd?)

Livrädd för ALS!!!

Hej hypokondrikern!

Du skriver att du fick dessa symtom i samband med ett trauma i början av året och att du haft ångest tidigare.

Jag är precis som du, jag hade ökad ångest pga en känslomässigt väldigt jobbig relation i höstas och efter ett tag kraschade jag totalt. Fick ont överallt, panikångest, trodde jag skulle dö på riktigt. Har haft muskelryckningar och svaghet i musklerna. Kollade upp allt hos läkare och de hittade inget fel. Iallafall, sen när jag började må lite bättre psykiskt då klingade symtomen av! Det är otroligt hur psyke och kropp hänger ihop. Det är som din kropp säger till dig att nu är det dags att ta det lugnt! Stopp!

Säger som tidigare skribent, ta medicinen du fått och lyssna på läkaren. Om du inte har någon samtalskontakt på psyk tycker jag du ska ringa dit eller be om remiss dit.

En grej till, de dagar jag känner mig extra nere känner jag av mina fysiska symtom, dock inte lika starkt som tidigare. Samt att när jag gör något som får min fulla fokus, då försvinner symtomen efteråt. Det skulle det ju inte göra om det verkligen var något fel fysiskt.

Kram från en som varit i din sits!

Svar på tråden Livrädd för ALS!!!