Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 13:40:58 följande:
Haha. Skulle dom skriva allt som händer på andersberg i HP så hade det inte kunnat stå om annat :-P
Tja, hedersmord händer ju inte vaaarje dag där, men det andra är väl and med rätt så illa? Eller tycker du inte det?

Stod ju i Aftonbladet om han som blev mördad i sin butik när han försökte avstyra ett bråk. Jag bodde granne med en man som misshandlade sin familj var och varannan dag så polisen fick komma flera gånger i veckan då grannar ringt. Barn som ställer sig i gäng och hotar en annan med stryk (5-6 åringar).
Jag kan undra hur länge sedan det var du bodde i halmstad? Hedersmord skrivs dessutom inte ut i tidning för ofta.
Ja, det var ju ett mord som knappast hade med hedersproblematik att göra.
Vilka hedersmord har skett på ab på senaste då? Eftersom det tydligen är så många? Jag vet ett, fast jag kommer inte ihåg om det var på Andersberg eller Linehed. En gammal bekant som sköt sin fru.
Tycker det är rätt märkligt att skriva en sån sak och sen inte kunna backa upp det. Hedersmord skrivs definitivt om i massmedia.
Jag flyttade från Halmstad för ca 3 år sedan. Har bott på Linehed och Andersberg och är uppvuxen på Vallås.