Inlägg från: Anonym (aldrig igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig igen)

Ni som har bott i invandrartäta områden

Har bott på Lindängen och i Hermodsdal i Malmö
    Bra: Ärligt talat INGET, eller ja när jag flyttade till Ribersborg. Det var bra!
    Aldrig mer! Min cykel blev stulen på 5 min bokstavligen, det var alltid ett jäfla liv i trapphuset, skedde en trevlig incident direkt utanför min balkong www.aftonbladet.se/nyheter/article14161234.ab. Man fick aldrig ha tvättstugan ifred när man bokat, kändes otryggt att gå ut på kvällen. 

• Anonym (aldrig igen)
    Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 12:12:17 följande:
    Andersberg i halmstad har nog 97% invandrare. Jag bodde där när jag var yngre (19) och det var inbrott i min lägenhet ett flertal gånger och en himla liv i trappen.
    Nu är jag snart 30 och bor i området bredvid. På mycket kort tid har många blivit mördade, våldtagna, nedslagna, rånade. Där händer ofta hedersmord, hot, droger m.m Polisen kör dit flera gånger om dagen. När vi stanna för att köpa en dricka och jag väntar utanför kiosken står det alltid ca 5 Pers som talar på sitt språk och tittar på mig uppifrån och ner hela tiden. Jag HATAR att gå igenom där och gör det väldigt sällan, och aldrig utan min man.
    Det ända positiva är väl att hyran är låg, men det är nog allt.
    Oj, visste inte att min gamla hemstad var så utsatt för hedersmord. Märkligt att det inte står om det i HP...
  • Anonym (aldrig igen)
    Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 13:40:58 följande:

Haha. Skulle dom skriva allt som händer på andersberg i HP så hade det inte kunnat stå om annat :-P
    Tja, hedersmord händer ju inte vaaarje dag där, men det andra är väl and med rätt så illa? Eller tycker du inte det? smile3.gif Stod ju i Aftonbladet om han som blev mördad i sin butik när han försökte avstyra ett bråk. Jag bodde granne med en man som misshandlade sin familj var och varannan dag så polisen fick komma flera gånger i veckan då grannar ringt. Barn som ställer sig i gäng och hotar en annan med stryk (5-6 åringar).
    Jag kan undra hur länge sedan det var du bodde i halmstad? Hedersmord skrivs dessutom inte ut i tidning för ofta.
    Ja, det  var ju ett mord som knappast hade med hedersproblematik att göra. 
    Vilka hedersmord har skett på ab på senaste då? Eftersom det tydligen är så många? Jag vet ett, fast jag kommer inte ihåg om det var på Andersberg eller Linehed. En gammal bekant som sköt sin fru. 

Tycker det är rätt märkligt att skriva en sån sak och sen inte kunna backa upp det. Hedersmord skrivs definitivt om i massmedia. 
    Jag flyttade från Halmstad för ca 3 år sedan. Har bott på Linehed och Andersberg och är uppvuxen på Vallås. 
  • Anonym (aldrig igen)
    Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 15:33:37 följande:

Nej det mordet var inte hedersmord och det har jag heller inte skrivit. Nu har du ju inte bett mig att backa upp det och jag kan ärligt inte förstå varför du hakar upp dig så fruktansvärt på just det? Såklart att det inte är vanligt här i halmstad, lika lite som det är vanligt i någon annan svensk stad. Jag menade självklart inte att det händer varje dag eller väldigt ofta, men självklart har det förekommit, som du redan vet. Och det kommer säkerligen att förekomma fler gånger. Varför tog du åt dig så hårt?
    Jag bara undrade, tog inte åt mig. Förstår inte vad du menar med det, man måste ju kunna backa upp sina påståenden eller?
    Du skrev att det ofta sker hedersmord på Andersberg, det är rätt allvarligt tycker du inte det? Särskilt när det inte är sant. Förekommit är inte samma sak som ofta. 
    Varför tog du upp det mordet när samtalet rörde sig om hedersmord? 
  • Anonym (aldrig igen)
    Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 21:14:52 följande:

Jag tog även upp om en granne som hade besök av polisen väldigt ofta, barn som hotar varandra med stryk (som är i 5-6 år åldern), men det var inget du ifrågasatte? Hm, konstigt.. Jo du tog åt dig, det är det ända du pratat om nu ju. Och återigen så har du inte bett mig att backa upp det. Men jaja, jag gick inte in i denna tråden för att starta en diskussion, jag skrev bara om mina åsikter om det stället jag bor granne med och vad som faktiskt händer där.
    Men såklart att det skulle komma en och ifrågasätter smile2.gif Jag har med bott i hermodsdal - faktiskt. Där satte dom eld på källaren i det huset jag bodde i. (Ordmärkt - ändrar - huset = lägenhetshuset). Bilar bra m.m Vill du att jag backar upp det med kanske? Hände för ca 7 år sedan, ring och fråga min sons farmor, hon bor kvar där än och hon är livrädd.
    Ha det gott. Tjingeling.
    Ja, jag säger då det...
    Jag förstår att det är jobbigt och att man tar åt sig när okända människor på nätet ifrågasätter ens överdrifter. 
    Nä, här i Malmö är sånt vardagsmat så det behövs inte. 
  • Anonym (aldrig igen)
    Anonym (AB i halmstad) skrev 2014-06-02 21:33:27 följande:

Men alltså - va? Haha. Jag har ju knappast tagit åt mig, det är ju du smile2.gif Det är ju du som hakar upp dig på vad jag skriver smile1.gif Varför så beroende? Ta du och tagga ner ett hekto smile5.gif Så du menar att jag överdriver när jag skriver om andersberg? Du som inte ens bott här på 3 år smile1.gif haha
    Jaja, jag är ingen som håller på att bråka, vare sig i verkliga livet eller genom internet smile5.gif Med detta som mitt sista ord här så säger jag "Tack och hej - leverpastej" ;-P
    Jahopp, man tar åt sig för att man undrar varför folk far med osanning? 
    Det var nått nytt! 
    Ha det bra!
Svar på tråden Ni som har bott i invandrartäta områden