Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Vår dåliga smak

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 11:16:43 följande:
    Ja, det finns väl brister där.

Jag gillar verkligen mcDonalds Cheeseburgare (med gurka ja...) och milkshake, jag har fortfarande inte stött på något som är gott på samma sätt även om jag ätit både god milkshake och goda cheeseburgare.
    Äh, det är ju definitionen på god smak!

Jag älskar Dr Pepper, vanilla coke och cherry coke. Ingen aning vad de gjorde med svenska cherry coke dock, förmodligen blandade de in körsbärssmak....
    Hursomhelst blev det inte särskilt gott.
    Håller med dig men föredrar BK's burgare. Och läsksorterna, mmmmm! Gillar även Cream Soda, det är väldigt svårt att hitta här! Och root beer!

Vidare: jag älskar kärleksromaner av Harlequintyp (fast gärna lite tjockare). Jag brukar kalla det "litterärt smågodis". Läser mycket hellre en sliskig roman än kollar på någon såpa eller dokusåpa!
  • Voluptuous Shalimar
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:39:21 följande:

Tycker iofs en näve grillchips är ännu finare i samma sits
    Åh ja!
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:42:31 följande:

Nää där är jag stockkonservativ och vill ha starkt svart kaffe och en konjak till.
    Ja, ja!
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 20:06:02 följande:

Jupp har testat med mjölk men håll i dig....

Jag äter lakrisal och sköljer ner med kall mjölk  
    Men HJÄLP!

Var tvungen att kommentera dina inlägg då det var mitt i prick och plötsligt så galet. Älskar lakrisal, så nu måste jag ju testa med mjölk till...

• Voluptuous Shalimar
    munk skrev 2013-05-15 22:26:31 följande:
    Jag älskar pulvermos. En fantastisk kulinarisk upplevelse varje gång.

Jag gillar även risiga möbler Kanske en soffa med trasigt överdrag så en bra bit stoppning syns. Jag asvkyr  nya"Ikeamöbler". Dessa förebannade soffor med schäslong. Även modet öppen planlösning samt "ljust och fräscht". Fruktansvärt sterilt och och själlöst. VittVittVitt.

Jag gillar det tyska språket.

Jag tycker att låten "never gonna give you up" med Rick Astley är grym. 
    Kräks
  • Voluptuous Shalimar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 22:39:27 följande:
    Tyska kan vara vackert, om den som pratar det är en snygg tyska från södra delen av landet. Väldigt fin melodi.

För övrigt gillar jag verkligen kanadensisk dialekt, engelskan alltså. Varför är något som verkligen inte passar i en tråd om dålig smak. Drömmer
    Jag pratar s.k. hochdeutsch och tycker fortfarande inte att det är det minsta vackert. Sydtyska förstår man ju knappt?!?

Sen - och det här passar verkligen i tråden - älskar jag av nån anledning texasdialekt och den här bonniga sydamerikanska släpiga dialekten! Dålig smak kanske, eftersom alla svenskar (och tyskar) verkar vilja eftersträva att prata brittisk engelska.
  • Voluptuous Shalimar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:40:09 följande:
    Man behöver inte förstå heller.

Släpig brittisk dialekt är ännu bättre. Men kanadensiska har en särskild plats i mitt hjärta, liksom irländsk och walesisk dialekt.
    Då är jag med. Jag gillar dialekt bättre än standardspråkbruk - att lyssna till.
  • Voluptuous Shalimar
    Ernst Hugo skrev 2013-05-21 10:00:21 följande:
    Nja, nu kanske du tycker Riesling är äääckligt men jag vågar nog säga att det inte är dålig smak Skrattande

En Kicki Danielsson-Festis med random druvor i en go blandning och tappkran och ett namn typ ChiddiWiddiChill det är dålig smak    
    Riesling är FAN inte dålig smak! Nu råkar jag visserligen bo i världens erkänt bästa rieslingområde (nära Mosel och Rheingau) men detta påverkar inte min åsikt. Dock ska den vara torr. Kloster Eberbach åååh!

Chardonnay är dålig smak. Eller som vinkännare brukar säga: ABC - Anything But Chardonnay.
  • Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2013-05-22 13:46:14 följande:
    V S, Riesling - Gott! Dock kan en Chardonnay också slinka ner i min strupe som god. So shoot me!

Mrs Penn, tefat är grejer det! Har precis introducerat dessa för min 6-åring.
    Äh, det får du väl gärna dricka, men jag tycker fortfarande att det är en halvtaskig druva (kanske för att det görs så mycket billigt skitvin på den).

• Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2013-05-22 14:03:22 följande:
    Går lite OT och lämnar en favorit till V S, Gustave Lorentz Riesling nr 22257
    Googlade bilder och den etiketten känner jag igen! Mycket möjligt att jag druckit det nån gång när vi varit i Alsace...
  • Voluptuous Shalimar
    Tillie skrev 2013-05-23 15:47:03 följande:
    Jag gillar att äta middagsrester/efterrätt till frukostSkäms
    OOOOOOH yeah! Frukostmat är nåt så inihelvete tråkigt! mackor, gröt, yoghurt med müsli - blärk! Man dör ju mat-tristess-döden!

Jag löser det genom att förhala frukosten tills det känns jättefel tidpunkt för frukost. Så då äter vi lunch (funkar bara på helgerna).
Svar på tråden Vår dåliga smak